شناسهٔ خبر: 59578837 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

برای رفع خستگی این مواد خوراکی را مصرف کنید

خبرآنلاین

صاحب‌خبر -
گروه سلامت: برخی رژیم‌های غذایی خاص می‌توانند در درمان خستگی‌های مزمن موثر باشند. با مصرف مواد غذایی مناسب می‌توانید انرژی از دست‌رفته و کمبودهای مواد مغذی بدن‌تان را جبران کنید.

در رژیم غذایی ویژه درمان سندرم خستگی مزمن، روی وعده‌های غذایی اصلی و میان‌وعده‌های مغذی و سالم تاکید شده است و از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های مضر که خستگی را شدت می‌بخشند، پرهیز می‌شود.بنابه گفته محققان مصرف ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری می‌تواند در درمان خستگی مزمن موثر باشد. پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها، صدمات مولکولی که موجب بیماری و تنش اکسایشی می‌شوند را معکوس کرده و با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه می‌کنند.

بنابراین برای بهبود وضعیت جسمی‌تان، مواد خوراکی زیر را مصرف کنید:
انواع میوه‌ها
از میوه‌هایی که برای بهبود خستگی مزمن موثر هستند می‌توان به انواع توت‌ها، آلبالو، گیلاس و سیب اشاره کرد. این میوه‌ها منابعی عالی از پلی‌فنول‌اند که برای درمان خستگی مزمن کاربرد دارند.

سبزیجات
سبزیجات روشن، قرمز و نارنجی، مانند هویچ،‌ سیب‌زمینی، فلفل شیرین و گوجه فرنگی غنی از آنتی‌اکسیدان هستند که در بهبود خستگی مزمن کمک‌تان می‌کنند. سبزیجات را می‌توانید به صورت ترکیبی از خام و پخته مصرف کنید.

ماهی و غذاهای دریایی دیگر
این غذاهای دریایی سرشار از پروتئین کم‌چرب‌اند. اما ماهی‌های چرب مانند قزل‌آلا، ساردین و خالمخالی منابع خوبی از چربی‌های امگا۳ هستند.

دانه‌ها و آجیل
دانه‌ها و آجیل که سرآمد آنها برای بهبود خستگی مزمن گردوست می‌توانند در درمان این سندرم به شما کمک کنند. از این دانه‌ها می‌توان به دانه‌های کتان،‌ چیا و کنف اشاره کرد که مانند گردو حاوی اسیدهای چرب امگا۳ هستند.

لبنیات تخمیری
کفیر شیرین‌نشده و ماست یونانی منابع خوبی از باکتری‌های مفید هستند که با بهبود وضعیت روده، از خستگی مزمن‌تان می‌کاهند.از دیگر مواد خوراکی سالم باید به روغن‌های سالم، مانند روغن زیتون، آووکادو و روغن تمام دانه‌ها و آجیل‌ها اشاره کرد که از التهاب بدن می‌کاهند. شکلات تلخ هم حاوی پلی‌فنول و موثر در درمان خستگی مزمن است.

درضمن برای بهبود علایم این سندرم باید از انوع هله‌هوله‌ها، شیرینی‌ها، نان سفید، دسرها، کافئین و الکل اجتناب کرد.با پیروی از رژیم غذایی فوق می‌توانید خستگی مزمن خود را درمان کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما