شناسهٔ خبر: 59571272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش علمای اهل‌سنت به حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

علمای اهل‌سنت استان کردستان به حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی واکنش نشان داده و تاکید داشته که مسلمان جهان اسلام نسبت به این جنایت به‌پا خیزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در پی تجاوز وحشیانه نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به مسجدالاقصی قبله نخست مسلمانان در طول یک هفته اخیر، شمار زیادی از معتکفان و نمازگزاران فلسطینی بازداشت و زخمی شدند.

در همین راستا ماموستایان اهل‌سنت استان کردستان در واکنش به این اقدام وحشیانه و محکومیت این‌گونه جنایت، خواستار دفاع و موضع‌گیری مسلمانان جهان اسلام در مقابله با وحشی‌گری‌های نظامیان صهیونیست شده تا همه یکدل و یکصدا به‌پا خیزند.

ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه و علما و روحانیون شهرستان مریوان مبنی حمله به روزه‌داران و نمازگزاران در مسجدالقصی در ماه مبارک رمضان را محکوم کرده و می‌گویند: مسجد الاقصی و شهر قدیمی قدس شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیزی بود که پس از یورش نیروهای سرکوبگر اسرائیلی در ماه مبارک رمضان به مسجد الاقصی و حمله وحشیانه به نمازگزاران و روزه داران در داخل مسجد تعدادی زیادی از نماز گزاران بی‌دفاع و در حال عبادت را زخمی و بازداشت کردند.

این عالمان دینی معتقدند که مسجد الاقصی از ارزش والای برخوردار است جایگاه پر برکت و محل زندگی و بعثت انبیا الهی، نخستین قبله مسلمانان و به ویژه جایگاه معراج آسمانی حضرت رسول الله(ص) است این تجاوزات نقض آشکار قوانین بین‌المللی و هتک حرمت مسجدالاقصی به شمار می‌رود.

این تجاوزات به اماکن و مقدس و مسلمانان بی دفاع مکرر و هدفمند از سوی اشغالگران به ملت بی‌دفاع فلسطین و مقدسات مسلمانان نتیجه فرار مکرر اشغالگران از بازخواست و خیانت جامعه بین‌الملل به مسئله فلسطین است.

کمپین دروغ پردازی سران رژیم اشغالگر درباره حفظ وضعیت موجود در مسجدالاقصی، تلاشی آشکار برای گمراه کردن جامعه جهانی و افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر تخلفات و جنایات آنها علیه قدس و مقدسات آن است. همه ما علمای شهرستان مریوان ضمن محکوم کردن این اعمال وحشیانه، خواستار پیگیری مجامع جهانی وبرخوردهای بین‌المللی جهان اسلا با این عمل کریه و ضدانسانی هستیم.

ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه شهرستان بانه نیز حمله به روزه‌داران در مسجدالقصی را محکوم کرد و اظهار داشت: مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان جهان و معراجگاه پیامبرعظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است.

وی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، ماه طاعات و عبادات و تلاوت قرآن، اراضی اشغالی فلسطین بار دیگر شاهد وقوع جنایاتی است که در سایه سکوت رهبران جهان عرب و مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر رخ می‌دهد و برگ سیاه دیگری را در تاریخ سیاسی معاصر جهان رقم می‌زند.

امام‌جمعه این شهرستان مرزی کردستان ضمن ابراز انزجار از سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جنایات رژیم اشغالگر و اعلام همبستگی با مردم بی‌دفاع فلسطین، این اقدام ناپسند را محکوم کرده و از نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری خواستاریم که تمهیدات و اقدامات بازدارنده را علیه تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

ماموستا هاشم نوری، امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه نیز ضمن محکومیت حمله به روزه‌داران و نمازگزاران در مسجدالقصی در ماه مبارک رمضان، گفت: نیاز است کشورهای مسلمان در راستای این حرکت صهیونیست‌ها قیام کنند و اجازه ندهند که رژیم غاصب در فلسطین دست به حمله و کشتار مسلمانان کند.

وی افزود: حمله وحشیانه نظامیان رژیم غاصب صهیونیستی به معتکفان و عبادت کنندگان فلسطینی در مسجدالاقصی، یک بار دیگر خوی جنایت پیشگی و ضدحقوق بشری این رژیم را در مقابل چشم جهانیان به تصویر کشید.

این ماموستای اهل‌سنت با اشاره به محکومیت تحرکات و تجاوز رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی در سرزمین فلسطین اشغالی، عنوان کرد: برخی از کشورهای متجاوز و متخاصم، رژیم غاصب را حمایت کرده و این موجب شده که رژیم صهیونیستی پا از گلیم خود دراز کند و دست به چنین حمله وحشیانه ای بزنند، قطعا این جنایت محکوم است و بدون جواب نخواهد ماند.

ماموستا نوری تصریح کرد: نیاز است کشور های مسلمان در راستای این حرکت صهیونیست‌ها قیام کرده و اجازه ندهند که رژیم غاصب در فلسطین دست به حمله و کشتار مسلمانان کند.

به گزارش تسنیم، منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در سحرگاه روز چهارشنبه، بیش از 400 فلسطینی را در مسجدالاقصی بازداشت کردند. آمارهای غیررسمی از زخمی شدن بیش از یکصد تن از نمازگزاران و معتکفان فلسطینی در صحن مسجدالاقصی حکایت دارد.

منابع محلی در قدس اشغالی گزارش دادند که در نتیجه تجاوز اشغالگران به مسجدالاقصی 240 تن از اعتکاف‌کنندگان در نتیجه جراحات وارده بیهوش شدند. نیروهای صهیونیست نمازگزاران را با گلوله‌های پلاستیکی مورد هدف قرار داده برای حمله به آنها از گازهای خفه‌کننده و بمب‌های صوتی استفاده کردند.

انتهای پیام/481/

نظر شما