شناسهٔ خبر: 59539733 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

آزمایش پهپاد تحویل مرسولات پزشکی BT

صاحب‌خبر -
skyfarer-medical-delivery-drone-770x285.jpg
 
 
ICTna.ir  - اپراتور مخابراتی بریتانیا، BT، می‌گوید که این اولین آزمایش زمینی فراتر از خط دید بصری (BVLOS) در بریتانیا است و به نظر می‌رسد هدف آن اثبات مفهومی برای تحویل تجهیزات پزشکی بین مکان‌های حیاتی با استفاده از پهپادهای آریل به جای لجستیک سنتی در جاده‌ها باشد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،در این آزمایش، پهپادهای لجستیک پزشکی، بیمارستان‌های دانشگاهی کاونتری و وارویک شایر را در کاونتری و راگبی انگلستان به یکدیرگ متصل کردند.
 
 
130 پرواز در مسیر 32 هزار متری هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد و این دوره آزمایشی در مجموع 1900 کیلومتر را طی کرد که "بدون هیچ گونه ایراد یا نقصی در گزارش" شامل 220 کیلومتر با هواپیمای بدون سرنشین در یک روز بود.
 
شرکت لجستیک هوایی Skyfarer، پیک پزشکی Medical Logistics UK و بازوی جدید BT آزمایش تحویل از طریق پهپاد را در اکتبر 2022 با استفاده از راه حل اتصال پهپاد BT که در شبکه EE اجرا می شود، آغاز کردند. گفته شده است که اتصال ارائه شده برای این آزمایش توسط BT برای استفاده در ارتفاع بهینه شده و ارتباطات مهم هواپیماهای بدون سرنشین بر ترافیک استاندارد اینترنت اولویت دارند.
 
یک مطالعه در حوزه صرفه جویی در انرژی و انتشار کربن در طول آزمایش انجام شد که کاهش 99.98 درصدی انتشار CO2 را در مقایسه با حمل کالا از طریق ون دیزلی و کاهش 90.5 درصدی در انتشار گازهای گلخانه ای در مقایسه با ون برقی شناسایی کرد.
 
جورجیا هاراهان، مدیر بازرگانی Skyfarer در این خصوص گفت: این آزمایش بدون مشارکت شرکای ما امکان پذیر نبود. پشتیبانی گروه BT مقدار قابل توجهی از یادگیری و توسعه اپلیکیشن را امکان پذیر کرده است و Skyfarer و کنسرسیوم ما را به نقطه ای نزدیک می کند که عملیات پهپاد دوربرد BVLOS یک اتفاق روزمره شود.
 
رابطه Skyfarer و BT نیروی محرکه این نوآوری انقلابی و انطباق آن با زندگی روزمره خواهد بود. با ارائه تخصص های فناوری و ارتباطات گروه BT، Skyfarer می تواند در ازای توجیه و اثبات سیستم ها، قابلیت BVLOS دوربرد را ارائه دهد.
 
تحقیقات اخیر گروه BT در مورد درک عمومی از هواپیماهای بدون سرنشین نشان می دهد که بیش از دو سوم (68٪) از مردم معتقدند که پهپادها تأثیر مثبتی بر زندگی آنها خواهند داشت و ایمنی انسان را بزرگترین مزیت هواپیماهای بدون سرنشین ذکر می کنند.
 
در اوایل سال جاری،بی تی پنج میلیون پوند در توسعه «بزرگراه هواپیماهای بدون سرنشین بریتانیا» ، پروژه AKA Skyway سرمایه‌گذاری کرد که هدف آن ایجاد «هزاران مایل زیرساخت Skyway است که شهرها و روستاها را به هم متصل می‌کند و همچنین مراکز حمل‌ونقل و تحویل بسته‌ها را در سراسر بریتانیا ایجاد می‌کند.
 
برخی تخمین‌های صعودی در مورد ارزش بالقوه پهپادها وجود دارد - مانند این تخمین که ادعا می‌کند «کمک پهپادی به اقتصاد بریتانیا» تا سال 2030 به 45 میلیارد پوند خواهد رسید.
 
 
 

برچسب‌ها:

نظر شما