شناسهٔ خبر: 59536500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار سطح نارنجی

افزایش سرعت وزش باددر مناطق جنوب و شرق کرمان

هواشناسی کرمان درباره افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی و شرقی استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان رییس مرکز پیش‌بینی  هواشناسی کرمان اعلام کرد: از بعدازظهر امروز (پنجشنبه) سرعت وزش باد در نوار شرقی استان(مرز کرمان و سیستان و بلوچستان )افزایش پیدا خواهد کرد و طوفان شن نیز در این مناطق دور از انتظار نیست.افزایش سرعت وزش باددر مناطق جنوب و شرق کرمان

حمیده حبیبی  افزود: طبق بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی وزش باد نسبتا شدید تا اوایل هفته آینده در مناطق شرقی استان کرمان بویژه فهرج و ریگان ادامه خواهد داشت.

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان خاطرنشان کرد: کاهش کیفیت هوا و نیز دید افقی در مناطق شرقی استان پیش‌بینی می‌شود و از این رو گروه‌های حساس از حضور در فضای باز طی روزهای پیش‌بینی شده خودداری کنند.

 بگفته وی امروز و فردا نیز افزایش ابر پدیده غالب جوی در نواحی مرکزی، غرب و شمال‌غرب استان کرمان خواهد بود،  و در پی رشد ابر احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق مذکور بویژه در ارتفاعات این مناطق وجود دارد.

شدت وزش باد فردا جمعه بویژه در ساعات بعدازظهر بیشتر خواهد شد و سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.
احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن سال نیز وجود دارد.

 

دانلود

<div id="video-display-embed-code_9462726"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3808350/9462726?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما