شناسهٔ خبر: 59535486 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رویترز:

یک نهاد پرتغالی بابت حقوق کودکان از تیک‌تاک شکایت کرد

یک گروه حمایت از مصرف‌کننده مستقر در پرتغال، از تیک‌تاک به دلیل انجام‌ندادن اقدامات لازم برای محافظت از کودکان در این اپلیکیشن شکایت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، این شکایت یک روز پس از آن صورت گرفت که سازمان دیده‌بان اطلاعات انگلیس اعلام کرد که تیک‌تاک را به دلیل نقض قانون حفاظت از داده‌ها، از جمله استفاده از اطلاعات شخصی کودکان بدون رضایت والدینشان، ۱۲/۷ میلیون پوند (۱۵/۸ میلیون دلار) جریمه کرده است.

این گروه غیرانتفاعی تأکید کرده که تیک‌تاک از کودکان زیر ۱۳ سال و آسیب‌پذیری خاص آن‌ها بهره می‌برد.

این گروه مدعی شده تیک‌تاک با نقض قانون اساسی پرتغال، مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا و قانون رویه‌های تجاری ناعادلانه، اطلاعات شخصی کودکان را جمع‌آوری و پردازش می‌کند.

به گفته این گروه، تیک‌تاک سازکارهای جلوگیری از ثبت حساب کاربری توسط کاربران زیر ۱۳ سال را اجرا نمی‌کند.

گروه پرتغالیِ شکایت‌کننده از تیک‌تاک همچنین در یک شکایت جداگانه، ادعا کرده که کاربران بالای ۱۳ سال هم در این سکوی دیجیتال قربانی «روش‌های تجاری گمراه‌کننده» هستند و برخی از داده‌های شخصی بدون رضایت کامل آن‌ها استفاده می‌شود.

با گسترش نگرانی‌های امنیتی درباره اپلیکیشن ویدئویی تیک‌تاک، استرالیا، آمریکا، فرانسه و سایر کشور‌های غربی به تازگی استفاده از این برنامه ویدئویی را در دستگاه‌های دولتی‌شان منع کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما