شناسهٔ خبر: 59456277 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ماه مبارک رمضان در سوریه

در سوریه ماه مبارک رمضان حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد.  مردم وقتی به همدیگر می‌رسند، با عبارت "کل عام و انتم بخیر" این ماه مبارک را به یکدیگر تبریک می‌گویند.

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از دمشق، دمشقی‌ها ضرب المثل جالبی درباره ماه رمضان دارند که می‌گوید: دهه اول برای خوراک و دهه دوم برای لباس، دهه آخر هم برای شیرینی است.
شلوغی بازار‌ها در ماه مبارک رمضان هم شاید از این جهت است که خانواده‌ها به دید و بازدید همدیگر می‌روند، از این جهت بازار‌های شیرینی و انواع خوراکی رونق پیدا می‌کند.
مسحراتی با طبل کوچک خود هم یکی دیگر از ویژگی‌ها ماه مبارک رمضان در سوریه است، در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر با عبارت‌های برگرفته از میراث فرهنگی به روزه داران خبر می‌دهد که وقت "سحر" فرا رسیده است.
مردم روزه دار سوریه همچنین با حضور در مساجد و محافل انس با قرآن با استفاده از فضای معنوی در این ماه مبارک، به زندگی خود رنگ و بوی الهی می‌بخشند.
در حرم مطهر حضرت رقیه (س) در بخش تاریخی شهر دمشق، هم سفره کریمانه اهل بیت ع، گسترده و میزبان روزه داران است...

<div id="video-display-embed-code_9441831"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3803298/9441831?width=600&height=350"></script></div>

اظهارات: 
مصاحبه ۱ و ۳: شهروندان سوری
مصاحبه ۲: بدر یاسین شیرینی فروش
مصاحبه ۴: ابو احمد لبنیات فروش
مصاحبه ۵: مسحراتی (سحر خوان)
مصاحبه ۶: مهند صندوق قاری و حافظ قرآن کریم
مصاحبه ۷: حاج حسن رومانی خادم حرم حضرت رقیه س
مصاحبه ۸: کریمی ایرانی مقیم سوریه

نظر شما