شناسهٔ خبر: 59449829 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ناتو هم به جمع ممنوع کنندگان تیک تاک پیوست

به گفته دو مقام آگاه ناتو، این نهاد رسما کارمندان خود را از بارگیری تیک تاک در دستگاه‌های ارائه شده توسط ناتو به دلیل نگرانی‌های امنیتی منع کرده است.

صاحب‌خبر -

ناتو هم به جمه ممنوع کنندگان تیک تاک پیوستبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سی‌ان‌ان، مقامات ناتو یادداشتی را برای کارکنان خود ارسال و ممنوعیت بارگیری تیک تاک در دستگاه‌های این نهاد را اعلام کردند. به گفته مقامات، این یادداشت اعلام ممنوعیت رسمی بود، اما تیک تاک به دلیل محدودیت‌های فنی داخلی، قبلا در دستگاه‌های ناتو قابل استفاده نبود.

یک مقام ارشد ناتو به CNN گفت: امنیت سایبری اولویت اصلی ناتو است. ناتو دارای الزامات قوی برای تعیین برنامه‌های کاربردی برای استفاده رسمی تجاری است. تیک تاک در دستگاه‌های ناتو قابل دسترسی نیست.

ناتو جدیدترین نهاد دولتی است که این برنامه را به دلیل نگرانی از دسترسی دولت چین به داده‌های کاربران از طریق شرکت مادر چینی خود، یعنی بایت دنس ممنوع کرده است. آمریکا، انگلیس، نروژ، پارلمان اروپا و سایر کشور‌ها قبلا این برنامه را از دستگاه‌های دولتی ممنوع کرده‌اند.

شو زی چو، مدیرعامل تیک تاک در اوایل این ماه به قانونگذاران آمریکایی تاکید کرد که این شرکت کاملا از پکن مستقل است و گفت که او هیچ مدرکی دال بر دسترسی دولت چین به این داده‌ها ندیده است. او گفت: آن‌ها هرگز از ما چیزی نخواسته‌اند و ما ارائه نکرده‌ایم.

وی افزود که تیک تاک داده‌های کاربران آمریکایی را به آمریکا منتقل می‌کند تا توسط شرکت آمریکایی اوراکل در خاک این کشور ذخیره شود.

با این حال، دولت‌های غربی همچنان مشکوک هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اوایل این ماه در یک جلسه استماع گفت: تیک تاک باید به هر طریقی خاتمه یابد. واضح است که ما، دولت و سایرین گرفتار چالشی هستیم که چین ایجاد می‌کند و باید برای رسیدگی به آن اقدام کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما