شناسهٔ خبر: 59426606 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تیک تاک به بستن حساب بازیکن سابق NBA اعتراف کرد

تیک تاک بستن حساب انس کانتر فریدوم، بازیکن سابق NBA را تایید و اعلام کرد کارمندان آمریکایی این شبکه اجتماعی این حساب را بسته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از واشنگتن پست، تیک تاک تایید کرد که حساب کاربری انس کانتر فریدوم، بازیکن سابق NBA که به دلیل فعالیت‌های سیاسی صریح خود علیه چین شناخته می‌شود، به مدت 12 روز از حضور در تیک تاک محروم شد. حساب این ورزشکار همزمان با حضور مدیرعامل این شبکه اجتماعی در کنگره بازگردانده شد.

او به واشنگتن پست گفت که حساب فریدوم در 11 مارس به دلیل هشدارهای متعدد مبنی بر اینکه ویدئوهای قبلی او دستورالعمل های این برنامه را نقض کرده، مسدود شد.

فریدوم مدت کوتاهی پس از این ممنوعیت درخواست تجدید نظر کرد، اما به او گفته شد که کارمندان تیک تاک تشخیص داده‌اند که حساب او بازیابی نخواهد شد. در روز پنج‌شنبه، تیک تاک این حساب را بازگرداند تا اثبات کند که فیدهای این شبکه اجتماعی برای آمریکایی‌ها تحت تأثیر قوانین سانسور چین قرار ندارند.

یکی از نمایندگان تیک تاک این حذف را یک اشتباه توسط ناظران آمریکایی مستقر در این شرکت خواند و گفت که این شبکه اجتماعی محتوا را به درخواست دولت چین حذف نمی کند. آنها از بیان این که این خطا چگونه رخ داده یا ویدئوهای فریدوم چه قوانینی را نقض کرده‌اند، خودداری کردند.

فریدوم گفت: در ماه‌های گذشته اخطارهایی دریافت کرده بود و نمی‌دانست کدام ویدئو باعث این ممنوعیت شده است. آخرین ویدیوی قابل مشاهده تیک تاک او قبل از ممنوعیت، در 9 مارس، هیچ قانون بدیهی را زیر پا نمی گذاشت و تنها معترضان زن در افغانستان را نشان می داد.

او یک اسکرین شات از حساب تیک تاک خود را به اشتراک گذاشت که نشان می دهد چگونه ویدئویی که سال گذشته پست کرده بود (حیوانات خانگی از افراد مبتلا به کووید مثبت که در چین بسته شده بودند و در انتظار کشتار بودند) به دلیل نقض نامشخص دستورالعمل های این شبکه اجتماعی حذف شده است. تیک تاک مدتی بعد ویدئو را باز گرداند.

از زمان بازگرداندن حساب، فریدوم ویدئوهایی را منتشر و از این شرکت انتقاد می کند. او چو را را دروغگو می نامد.

تیک تاک در آمریکا ویدئوهای زیادی را در مورد مسائلی که دولت چین در داخل مرزهای خود سانسور می کند.

انتهای پیام/

نظر شما