شناسهٔ خبر: 67685194 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

اسکارلت جوهانسن: سم آلتمن می‌تواند یکی از شخصیت‌های شرور مارول باشد؛ با یک دست رباتیک

ایتنا - «اسکارلت جوهاسن» در مصاحبه با «نیویورک تایمز» می‌گوید «سم آلتمن» مدیر عامل کمپانی هوش مصنوعی اوپن‌ای‌آی انتخاب بدی برای بازی در نقش یکی از شخصیت‌های شرور «دنیای سینمایی مارول» نیست.

صاحب‌خبر -
بازیگر «بیوه سیاه» (Black Widow) پیش‌تر گفته بود که آلتمن با او تماس گرفته تا در مدل جدید هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی (GPT-4o) از صدایش استفاده کند اما به این مدیر عامل پاسخ منفی داده است.

آلتمن با این حال از صدایی موسوم به «اسکای» استفاده کرد که به صدای جوهانسن در فیلم «او» (Her) بسیار شبیه بود. جوهانسن در ماه مه بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت از این اتفاق «مبهوت» شده و باورش نمی‌شود که «آقای آلتمن صدایی را دنبال کرده که به صدای من بسیار شبیه است و دوستان نزدیک من و نشریات خبری نمی‌توانند تفاوتش را تشخیص دهند.»

جوهانسن گفته بود که آلتمن در ماه مه و دو روز پیش از انتشار مدل جدید هوش مصنوعی برای دومین بار با او تماس گرفته است: «پیش از آنکه ما بتوانیم تماس بگیریم، آن سیستم در دسترس قرار گرفته بود.» روز بعد آلتمن گفت «هرگز» قصد بازآفرینی صدای او را نداشته و از این ناهماهنگی عذرخواهی کرد.

جوهانسن در مصاحبه جدید می‌گوید شنیدن صدای هوش مصنوعی «اسکای» برای او «سورئال» بوده است: «به شکل فعال از ورود به این بحث اجتناب کرده‌ام، و به همین دلیل آزاردهنده بود. فکر می‌کردم: «من چطور وارد این ماجرا شدم؟» باورنکردنی بود. خیلی عصبانی بودم.»

او اضافه می‌کند: «به نظر من تکنولوژی بسیار سریع‌تر از نفوس شکننده ما انسان‌ها پیشرفت می‌کند، و تأثیراتش را همه‌جا می‌بینید، به‌ویژه روی جوانان. این تکنولوژی مثل یک موج هزار فوتی است.»

نظر شما