شناسهٔ خبر: 59384004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شناسایی ۸ هزار و 381 بیمار خاص و صعب العلاج در خراسان شمالی

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان‌شمالی گفت: ۸ هزار و 381 بیمار خاص و صعب العلاج استان شناسایی و جهت دریافت خدمات نشان‌دار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز مهرداد سفیدگران، سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان‌شمالی در دوازدهمین کمیته استانی بیماران خاص و صعب العلاج استان اظهارکرد: ۸ هزار و ۳۸۱ بیمار خاص و صعب العلاج خراسان‌شمالی شناسایی و جهت دریافت خدمات نشان‌دار شدند.

وی گفت: پس از تصویب و ابلاغ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، اقدامات لازم به منظور شناسایی بیماری‌های مشمول صندوق، تدوین بسته‌های خدمتی، شناسائی بیماران و به روزرسانی نرم افزارهای موجود به‌عمل آمده است، بدین منظور لیست ۱۰۶ گروه بیماری به منظور بهره‌مندی از مزایای صندوق ابلاغ شده است.

سرپرست بیمه سلامت خراسان‌شمالی افزود: تاکنون ۳۱ بیماری از ۱۰۷ گروه بیماری صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، تدوین شده است که خدمات تعریف شده به همراه درصد پوشش بیمه پایه، سهم وزارات بهداشت و سهم صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در سامانه‌ها تعریف شده است.

وی ادامه داد: قابل ذکر است که سایر بسته‌های خدمتی به تدریج تکمیل و در سامانه‌ها بارگذاری خواهد شد که تا پایان سال به ۵۰ بسته خدمتی خواهد رسید.

سرپرست بیمه سلامت استان تصریح کرد: تاکنون تعداد ۴۴۸ نفر از بیمه‌شدگان مشمول نیز با درخواست حمایت مالی از مزایای صندوق بیماران خاص و صعب العلاج به میزان ۱۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: بیماران می‌بایست به صورت مراجعه حضوری به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و یا به‌صورت غیر حضوری جهت برخورداری از مزایای صندوق بیماران خاص و صعب العلاج به آدرس bimehsalamatiranian.ir اقدام لازم را به‌عمل آورند.

داریوش کاظمی، معاون خرید راهبردی سازمان تامین اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: یکی از برکات سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی صندوق برای بیماران خاص و صعب‌العلاج بوده است و این صندوق گشایش بزرگی را برای این بیماران و خانواده‌های آنان فراهم کرده است.

وی از بیمه سلامت به‌عنوان مجری اصلی این صندوق یاد کرد و افزود: جای تقدیر و سپاسگزاری دارد که کارکنان بیمه سلامت به خوبی توانسته‌اند این طرح را اجرا کنند و به بیماران صعب‌العلاج خدمات ارائه دهند.

پایان پیام/ز

نظر شما