شناسهٔ خبر: 5927506 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اشتون کارتر: روسيه شريک مهم آمريکا براي حفظ ثبات جهان است

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/04/02
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از واشنگتن، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود در نشست آتلانتیک بروکAtlantik Brucke که دوشنبه در برلین آلمان برگزار شد اعلام کرد روسیه شریک ضروری آمریکا در مذاکرات هسته ای ایران، امور خاورمیانه و در زمینه مبارزه با تروریسم است.
کارتر برای تقویت روابط دوجانبه آلمان و آمریکا به برلین سفر کرده است، و پس از آلمان برای شرکت در نشست مرکز برتری دفاع سایبری جمعی ناتو، و سپس نشست ثابت وزیران دفاع این سازمان به استونی پرواز خواهد کرد.
وی گفت: « دولت آمریکا به همکاری با روسیه در صورت تمایل این کشور ادامه خواهد داد. این همکاری ها، مذاکرات گروه پنج به علاوه یک با ایران، منع گسترش سلاح های اتمی در سطح گسترده تر، مبارزه با تروریسم- مقابله با جنبش های مشابه داعش- را در بر می گیرد.»
وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد واشنگتن « همچنان امیدوار است روسیه به عنوان شریک مورد احترام آمریکا که رو به جلو حرکت می کند نقش ایفا کند، نه مانند امروز که کشوری منزوی است که از آمریکا کناره گیری می کند.»
وی همچنین اذعان کرد همکاری های راهبردی آمریکا و روسیه برای ثبات بین المللی نیز حیاتی است.
کارتر تصریح کرد: « بخش عمده پیشرفتی که از پایان دوران جنگ سرد داشته ایم، با همکاری روسیه بوده است. بگذارید یک بار دیگر تکرار کنم: ما باید نه علیه روسیه و نه بدون روسیه باشیم، بلکه باید با روسیه باشیم.»

171/125

نظر شما