شناسهٔ خبر: 5917949 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر دفاع آمریکا: ناتو درمقابل تهاجم روسیه متحد باشد

تهران-ایرنا- 'اشتون کارتر' وزیر دفاع آمریکا از آلمان و سایر کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست درمقابل تهاجم روسیه و سایر تهدیدهای امنیتی در منطقه اتحاد خود را حفظ کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس از برلین نوشت که کارتر در سخنانی در اندیشکده 'آتلانتیک بروکه/Atlantik Brucke' به پیشرفت در اروپا از زمان پایان جنگ سرد اشاره کرد و گفت نباید به روسیه اجازه داد این روند را به عقب بازگرداند.

وی طی سخنرانی در این اندیشکده که بر روی بررسی روابط آلمان و آمریکا متمرکز است، افزود: ما حتی به دنبال جنگ سرد با روسیه نیستیم، چه برسد به جنگ گرم. ما نمی خواهیم مسکو را به دشمن خود تبدیل کنیم. اما اشتباه نکنید؛ از همپیمانان خود دفاع خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: ما در مقابل اقدامات روسیه و تلاش هایش برای احیای نفوذ دوران اتحادیه جماهیر شوروی (سابق) ایستادگی خواهیم کرد.

این اظهارات کارتر، در جریان توقف وی در برلین به عنوان اولین گام سفرش به کشورهای اروپایی مطرح شد. وی قصد دارد در این سفر درباره بهترین رویکرد آمریکا، ناتو و سایر شرکایش در مقابله با کرملین به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور و حمایت از جدایی طلبان شرق اوکراین با مقامات اروپا گفت و گو کند.

کارتر گفت: ناتو به عنوان بخشی از محاسبات خود، همزمان با اتخاذ رویکردی جدید برای مقابله با تهاجم روسیه باید نقش مهم این کشور را در مذاکرات هسته ای با ایران و جنگ با داعش درک کند.

وی افزود: روسیه همزمان با مدرنیزه کردن ارتش خود تلاش می کند ناتو را تضعیف کند و با قدرت نمایی هسته ای اخیر خود ثبات امنیتی و اقتصاد ناتو را تهدید می کند.

بر اساس این گزارش، توقف کارتر در آلمان بر تلاش های جاری دو کشور برای همکاری با یکدیگر با وجود اختلافاتشان تاکید دارد.

وزیر دفاع آمریکا در این زمینه گفت: آمریکا و آلمان باید راه های جدیدی را برای تقویت روابط تجاری، آموزشی و رزمایش های نظامی خود پیدا کنند.

کارتر همچنین از نقش سران آلمان برای کاستن از بحران در روابط روسیه و اوکراین و اعزام ناظران نظامی و حمایت از ماموریت اوکراین قدردانی کرد.

وی بعلاوه از آلمان و سایر کشورهای اروپایی خواست به وعده های خود در نشست سال گذشته ناتو در ولز و افزایش هزینه های دفاعی عمل کنند.

کارتر بعد از برلین عازم استونی، حیاط خلوت روسیه و بعد از آن راهی بروکسل محل برگزاری نشست وزیران دفاع ناتو خواهد شد.

وی پیشتر گفته بود آمریکا و ناتو باید رویکرد 'قوی و متوازن' علیه روسیه اتخاذ کنند.

اروپام**9158**1572

نظر شما