شناسهٔ خبر: 59175174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز نظارت بر بازار عید و رمضان در اصفهان/ توزیع 2 هزار تن مرغ منجمد در سطح استان

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: نظارت مستمر بر بازار شب عید و ماه رمضان با هماهنگی با بازرسی اصناف، بسیج اصناف و تعزیرات به‌صورت مستمر انجام می‌شود و اکیپ‌های بازرسی در صورت صبح و بعدازظهر در بازار حضور دارند.

صاحب‌خبر -

محمدعلی کاظمی معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه توزیع گوشت منجمد از ۱۰ دی‌ماه در استان آغاز شده است، اظهار داشت: از ۱۰ دی تا ۱۸ اسفند ماه هزار و ۴۰۹ تن گوشت گوساله و گوسفندی منجمد در استان اصفهان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کاسبان امین، شرکت‌های تعاونی مصرف کارمندان و کارگری، بیمارستان‌ها، خیریه‌ها و پادگان‌ها توزیع‌ شده است.

وی با بیان اینکه از هزار و ۴۰۹ تن گوشت توزیع‌شده، هزار و ۱۳۰ تن گوشت منجمد گوساله و ۲۷۹ تن گوشت منجمد گوسفندی بوده است، افزود: در کارگروه تنظیم بازار استان مصوب شد تا مجدد توزیع گوشت منجمد گوساله را در سطح استان داشته باشیم و پیگیر توزیع گوشت منجمد گوسفندی هم هستیم و به‌محض اینکه محموله به استان ارسال شد، توزیع آغاز می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه باید در راستای کنترل قیمت گوشت اقداماتی انجام شود، ادامه داد: مردم بیشتر به دنبال گوشت گرم هستند، واردات گوشت یکی از راه‌های مهار قیمت است در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری واردات است و برای استان نیز به دنبال سهمیه گوشت گرم هستیم.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: اقدام دیگر برای مهار قیمت گوشت افزایش ورود دام زنده به کشتارگاه‌ها است تا التهاب و افزایش قیمت کاهش پیدا کند که از طریق اتحادیه‌های عشایری، مرتع‌داران و دامداران پیگیر هستیم تا عرضه گوسفند تسهیل شود و کسری میزان عرضه دام در کشتارگاه‌ها کم شود.

وی با بیان اینکه اصفهان در انتظار دریافت سهمیه گوشت گرم وارداتی است، خاطرنشان کرد: سهمیه گوشت گرم وارداتی در استان‌ها توزیع نشده و این سهمیه در تهران توزیع‌شده است، وزارت جهاد کشاورزی به دنبال افزایش حجم واردات گوشت گرم است تا سایر استان‌ها را پوشش دهد.

 کاظمی با بیان اینکه در توزیع مرغ و تخم‌مرغ هیچ کمبود و مشکلی در سطح استان وجود ندارد، عنوان کرد: بازار گوشت مرغ منجمد خوب است و از ۲ هزار تن مرغ آماده توزیع تاکنون هزار و ۲۸۰ تن از آن در سطح استان توزیع شده است.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در بحث بازار برنج نیز تاکنون ۲ هزار و ۷ تن برنج هندی و هزار و ۸۰۰ تن برنج تایلندی توزیع شده است، بیان کرد: نظارت مستمر بر بازار شب عید و ماه رمضان با هماهنگی با بازرسی اصناف، بسیج اصناف و تعزیرات به‌صورت مستمر انجام می‌شود و اکیپ‌های بازرسی در صورت صبح و بعدازظهر در بازار حضور دارند.

 وی با بیان اینکه بازرسان بر عرضه و قیمت مرغ، میوه شب عید و مواد پروتئینی نظارت دارند، تصریح کرد: اگر مردم تخلفی مشاهده کردند با سامانه ۱۲۴ و یا جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها تماس بگیرند تا با متخلفان برخورد شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

نظر شما