شناسهٔ خبر: 5914203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکرار/ هاموند: امکان تمديد مذاکرات هسته‌اي با ايران وجود دارد

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/04/01
00:00:00.00

وزیر امور خارجه انگلیس در آغاز نشست لوکزامبورگ به سوالات خبرنگاران درباره محورهای نشست امروز وزاری خارجه اتحادیه اروپا از جمله تمدید تحریم روسیه، بدهی های یونان ، مهاجرت و روند مذاکرات هسته ای با ایران پاسخ داد و تصریح کرد : مذاکرات هسته‌ای با ایران، ممکن است از خط پایان (زمان مشخص شده 9تیر ماه) بگذرد و تمدید شود .
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی خبرگزاری صدا و سیما، شبکه تلویزیونی ای پی تی ان گزارش داد: فیلیپ هاموند ، امروز دوشنبه هنگام ورود به محل نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که در لوکزامبورگ آغاز به کار کرده است، به سوال خبرنگاران پاسخ داد.
00:14:17.00
یکی از خبرنگاران پرسید: انتظار شما از نشست امروز چیست؟
هاموند پاسخ داد، دو موضوع مهم: اولاً ما به طور رسمی بر سر تمدید شش ماهه تحریم های روسیه توافق خواهیم کرد. (این تحریم ها) تا زمانی که روسیه به تعهداتش در قبال توافق مینسک عمل کند، ادامه خواهد یافت. سپس ما درباره آغاز عملیات خود در دریای مدیترانه صحبت خواهیم کرد. ما طیفی از تدابیر و اقدامات را به اجرا خواهیم گذاشت که به ما اجازه خواهد داد روند کاریِ قاچاقچیان انسان را مختل کنیم و در روش تجارت (سودآورِ) آنان اخلال ایجاد کنیم. ما با کشورهایی که این روند (قاچاق انسان) از آنجا شروع می شود همکاری می کنیم تا تلاش کنیم فشارهایی را که منشاء و محرکِ سرازیر شدن موج مهاجرت ها به سوی اروپا است را متوقف سازیم.
وی در پاسخ به سؤال یک خبرنگار دیگر در همین خصوص گفت: بله، ما امروز آغاز این عملیات (در دریای مدیترانه) را به طور رسمی اعلام خواهیم کرد. وی افزود: این عملیاتی مرحله ای خواهد بود و البته ما برای آغاز مراحله بعدیِ این عملیات به قطعنامه های شورای امنیت نیاز خواهیم داشت. با وجودِ این، مراحل اولیهِ این عملیات بلافاصله آغاز خواهد شد.
00:15:16.00
خبرنگار دیگر درباره ملاقات امروز هاموند با ظریف که بزودی برگزار خواهد شد پرسید: آیا شما نگران هستید که بدون (دستیابی به) توافق در حال نزدیک شدن به ضرب الاجل هستید؟ آیا شما هیچ شکی دارید که این توافق در نهایت حاصل خواهد شد؟
هاموند: اگر قرار باشد ما به توافقی دست پیدا کنیم، همکاران ایرانیِ ما نیاز دارند که انعطاف پذیریِ بیشتری از خود نشان دهند، اما توجه داشته باشید که این (ماهیت) مذاکرات است و ما همواره انتظار داشتیم که به خط (آخر) برسد یا احتمالاً حتی فراتر از آن ادامه یابد. به نظر من، اکنون مذاکراتِ جدی در جریان است و در طول حدود یک هفته دیگر ادامه خواهد یافت. امیدوارم که بزودی ما (در این مذاکرات) پیشرفت های حقیقی ببینیم.
خبرنگار پرسید: منظور شما این است که اگر این مذاکرات به بعد از 30 ژوئن کشیده شود، آخر دنیا نخواهد بود (اشکال نخواهد داشت).
هاموند: بگذارید ببینیم به کجا می رسیم. ما به سختی داریم تلاش می کنیم که به آنجا (حصول توافق) برسیم.
00:15:55.06

نظر شما