شناسهٔ خبر: 59140343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرمایه‌گذاری بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریالی در طرح‌های صنعتی بوشهر

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صدور ۲۰۹ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال در طرح‌های صنعتی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مهدی صفوی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون تعداد ۲۰۹ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۵۶ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریال و اشتغال پنج هزار و ۷۱۰ نفر در استان بوشهر صادر شده است.

وی با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی استان در جهت استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری صنعتی، افزود: مجاورت با کشور‌های حاشیه خلیج فارس، منابع غنی فرآورده‌های دریایی، امکانات مربوط به پرورش آبزیان به‌ویژه میگو و ماهی، وجود تاسیسات بندری مناسب، کشت وسیع نخیلات و تولید بیش از ۱۳۰ هزار تن محصول خرما، ذخایر و منابع غنی نفت و گاز در پارس جنوب به عنوان بزرگترین میدان گازی جهان، وجود بزرگترین پایانه نفتی کشور در جزیره خارگ، پالایشگاه گاز فجر جم و پتروشیمی جزیره خارگ و ده‌ها واحد پالایشگاهی و پتروشیمی در حال ساخت و وجود منابع غنی معدنی از جمله فرصت‌های مطلوب برای ایجاد سرمایه‌گذاری صنعتی در استان خواهد بود.

مدیر کل صمت استان بوشهر ادامه داد: علاوه بر توانمندی‌های مذکور وجود ۱۹ شهرک و نواحی صنعتی و ۴ منطقه ویژه اقتصادی در سطح استان بوشهر از جمله زیرساخت‌های استان برای ایجاد و توسعه واحد‌های صنعتی در زمینه‌های مختلف است.

صفوی با بیان اینکه دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آمادگی لازم را برای رفع مسائل و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف نظیر مسائل بانکی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و ... به‌صورت ویژه دارد و به‌طور مستمر پیگیری و دنبال می‌کند، ابراز امیدواری کرد با توجه به حمایت‌های مسئولان از بخش‌های تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

نظر شما