شناسهٔ خبر: 59127925 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

رئیس سازمان امور دانشجویان:

۶۰ درصد دانشجویان نمونه سالهای گذشته عضو هیئت علمی دانشگاهها هستند

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ۶۰ درصد دانشجویان نمونه در سالهای گذشته، اکنون در کسوت هیئت علمی و استاد هستند و ۸۳ درصد نیز مدرک دکترا گرفته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان امور دانشجویان؛ مراسم تجلیل از برگزیدگان ادوار و برترین‌های سی‌امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه امروز ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، دکتر محمد علی دکتر زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان و  دیگر مدیران  در سالن همایش‌های جمهوری اسلامی( اجلاس سران) برگزار شد.

دکتر داداش پور در این مراسم با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت منجی عالم بشریت و ضمن خوش امد گویی به عصاره نخبگانی کشور گفت :  دانشجویان ۳۰ دوره جشنواره دانشجویان نمونه کشور در این مراسم گردهم آمده‌اند تا  از آن ها تقدیر شود زیرا آن‌ها سرمایه های اصلی و مهمترین عامل راهبردی هر کشوری به شمار می روند

معاون وزیر علوم ادامه داد: ۶۰ درصد از این دانشجویان که قبلا دانشجوی نمونه بودند اکنون در کسوت هیئت علمی و استاد هستند و این مایه افتخار است.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: ۸۳ درصد از ۹۳۵ نفر ادوار گذشته جشنواره دانشجویان نمونه اکنون مدرک دکتری دارند و این نشان از ادامه تحصیل این دانشجویان دارد که بسیار حائز اهمیت است.

دکتر داداش‌پور اظهار کرد: دانشجویان از ۱۰ دانشگاه برتر کشور مانند دانشگاه تهران، تربیت مدرس، دانشگاه علم و صنعت هستند.

رییس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه رئیس جمهور نخبگان را اتاق فکر جمهوری اسلامی می‌داند؛ خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره دانشجویان نمونه و تقدیر از ادوار  توجه دولت سیزدهم به نخبگان کشور است و این نخبگان علمی می‌توانند در عرصه های مختلف در گره گشایی از مسایل و مشکلات جامعه نقش آفرینی کنند.

وی در پایان با قدردانی از حضور دکتر مخبر در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری ،این حضور را نشانگر توجه دولت به قشر دانشگاهی  و عزم و اراده مدیران نظام در حمایت حداکثری از دانشگاهیان عنوان کرد.

نظر شما