شناسهٔ خبر: 59123747 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان امور دانشجویان

۶۰ درصد دانشجویان نمونه کشور هیات علمی شدند

طاهره مرادی

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه ۶۰ درصد دانشجویان نمونه کشور در کسوت هیات علمی قرار گرفتند، گفت: دانشجویان نمونه کشور از ۱۰ دانشگاه برتر کشور از جمله دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس انتخاب شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر هاشم داداش پور در مراسم تجلیل از برترین‌های سی‌امین جشنواره دانشجویی کشوری که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: جمعی که در حال حاضر در این مراسم حضور دارند، دانشجویان نمونه ۳۰ دوره گذشته هستند ، البته دانشجویان نمونه امسال نیز در این مراسم حضور دارند که ۶۰ درصد از این دانشجویانی که قبلا نمونه کشور شده بودند در حال حاضر در کسوت عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: بستری شکل گرفته است تا دانشجوی نمونه و استعدادهای برتر کشور شناسایی شوند و در خدمت علم و دانش کشور قرار بگیرند و عملا در کسوت معلمی و استادی قرار بگیرند تعداد آنها قابل توجه است.

معاون وزیر علوم خاطر نشان کرد: جالب تر این است که  ۸۳ درصد از ۹۳۵ دانشجوی نمونه ادوار گذشته دارای مدرک دکتری هستند و یک نکته مهم تر این است که دانشجویان نمونه کشور عملا از ۱۰ دانشگاه برتر کشور هستند که دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس و غیره از جمله این دانشگاه‌ها هستند. این موضوع نشان دهنده آن است که دانشگاه هایی که ظرفیت علمی خوبی در سال های گذشته کسب کرده‌اند دانشجوی نمونه تحویل کشور می‌دهند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه دانشگاه‌های برتر ما که از ظرفیت علمی خوبی برخوردارند، دانشجویان نمونه بیشتری نیز تحویل می‌دهند، گفت: نخبگان اتاق فکر دولت هستند و طبعا جمع شدن ادوار سی گانه نمونه‌های کشور نشان دهند توجه دولت به نخبگان است. امیدوارم این تجمع کمکی به حل مشکلات کشور بکند ضمن اینکه در حال حاضر  ایران در جهان به عنوان یکی از کشورهای نوظهور از جهت علمی شناخته می‌شود و این به دلیل نشان دهنده تلاش نخبگان و تصمیم گیرندگان کشور است که امیدواریم از این پس بیش از بیش از ظرفیت نخبگان استفاده کنند.

انتهای پیام

نظر شما