شناسهٔ خبر: 59123199 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان

وجود مواد سمی در بدحالی دانش آموزان صحت ندارد

دانش‌آموزان برخی از مدارس دخترانه کردستان هفته جاری دچار بدحالی و کسلی شدند که منجر به ارجاع آن‌ها به مراکز درمانی شد.

صاحب‌خبر -

وجود مواد سمی در بدحالی دانش آموزان صحت نداردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کردستان، معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه این بدحالی‌ها در سه شهرستان سنندج، دیواندره و کامیاران بروز کرده افزود: این دانش‌آموزان توسط عوامل اورژانس به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شدند.
رمضانی در ادامه تعداد دانش آموزان بدحال در سه روز گذشته را ۱۳۵ نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه تعداد زیادی از آن‌ها به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان ترخیص شدند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر هیچ اطلاعاتی مبنی بر وجود ماده سمی در این حوادث محرز نشده وبیشتر دانش‌آموزان با علائم تهوع، استفراغ، سردرد، سرگیجه و علائم تنفسی به مراکز درمانی ارجاع شده اند.


معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان درخصوص تعطیلی مدارس استان کردستان نیز گفت: تا کنون دستورالعملی برای تعطیلی مدارس اعلام نشده است.وی در پایان از مردم خواست هرگونه اطلاعات در این زمینه را به نهاد‌های امنیتی و انتظامی گزارش دهند.


نخستین حادثه، نهم آذرماه امسال در هنرستان دولتی قم رخ داد و به بدحالی ۱۸ دانش‌آموز دختر منجر شد که همگی با حضور عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. از آن روز تا کنون، شبیه این حادثه در چندین مدرسه دخترانه کشور دیده شده و بیش از یک هزار و هفتصد نفراز این دانش آموزان بدحال شده اند.

 

<div id="video-display-embed-code_9343763"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3780182/9343763?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما