شناسهٔ خبر: 59072163 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دوئل دیدنی خمس - یحیی

روزنامه جوان

هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر در حالی عصر امروز با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود که بی‌شک رویارویی سرخپوشان تهرانی و تبریزی گل سرسبد بازی‌های آن است. مصافی حساس که می‌تواند یادگار امام تبریز را به وجد بیاورد و سرخپوشان پایتخت را به صدر جدول بازگرداند.

صاحب‌خبر -

استارت بازی‌های این هفته، ساعت ۱۵ با مصاف دو تیم پیکان – ذوب‌آهن زده می‌شود، اما دیداری که همه نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند، رویارویی پرسپولیس با تراکتور در تبریز است. دیداری که بسیاری آن را دوئل خمس – یحیی می‌خوانند. دوئلی که بی‌تردید می‌توانست با حضور تماشاگران به یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های دور برگشت تبدیل شود، اما درگیری هواداران تراکتور در مصاف سال گذشته این تیم که دیدار سرخپوشان پایتخت و تبریز را نیمه‌کاره گذاشت، زمینه‌ساز برپایی بدون تماشاگر این بازی شد. مصافی در ورزشگاه خالی از جمعیت که بی‌شک می‌تواند از جذابیت‌ها و حساسیت‌های این بازی بکاهد!
البته تراکتور انتقام بازی نیمه‌تمام فصل گذشته را با برتری یک بر صفر دور رفت از مدعی تهرانی گرفت، اما هیچ چیز نمی‌تواند میزبان را مطمئن کند که بازی دور برگشت را هم می‌تواند با کسب هر سه امتیاز به پایان برساند، خصوصاً که بعد از تساوی هفته گذشته سپاهانی‌های اصفهان حالا پرسپولیس با کسب تنها یک برد می‌تواند جایگاه خود در صدر جدول را از زردپوشان پس بگیرد و این فرصتی نیست که یحیی بتواند به سادگی از خیر آن بگذرد، خصوصاً که این نتیجه می‌تواند در قهرمانی احتمالی این فصل پرسپولیس تأثیر بسزایی داشته باشد، اما موفقیت‌های کسب شده با خمس، سرمربی اسپانیایی تراکتور که بعد از جام جهانی سکان هدایت سرخپوشان تبریزی را به دست گرفته و همچنین پشت سر گذاشتن پنج هفته بدون باخت هواداران میزبان را امیدوار کرده که در صورت کسب برتری مقابل یاران یحیی می‌توانند به قهرمانی در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بیندیشند. امیدی که انگیزه‌های زیادی در بازیکنان تراکتور ایجاد کرده، اما با این وجود مرد اول نیمکت سرخپوشان تبریزی نمی‌خواهد استرس قهرمانی توان شاگردانش را پایین بیاورد و شاید به همین دلیل است که می‌گوید قهرمانی وظیفه ما نیست: «معتقدم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل‌گهر برای قهرمانی برنامه‌ریزی و هزینه‌های زیادی کرده‌اند. قهرمانی برای ما وظیفه نیست، بلکه یک رؤیاست که اگر به آن دست یابیم بسیار لذت‌بخش خواهد بود. باز هم تأکید می‌کنم که بار قهرمانی روی دوش تیم ما نیست.»
در پنج بازی اخیر دو تیم، پرسپولیس به چهار برد دست یافته و تنها دور رفت این فصل را تن به شکست داده است. باختی که تک‌گل عباس‌زاده آن را رقم زد. مهاجمی که یک‌بار دیگر امیدوار است برابر سرخپوشان گلزنی کند و بردی شیرین را برای تبریزی‌ها به ارمغان آورد، اما بعید است با وجود اسدی فرصتی در این بازی به او برسد. رضا اسدی که با هشت گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ قرار دارد و از او به عنوان آقای گل جدید لیگ نام می‌برند، برگ برنده سرخپوشان میزبان است. بازیکنی که روزی پیراهن پرسپولیس را برتن داشت، اما حالا مقابل آن است، آن‌هم به عنوان یکی از امید‌های گلزنی این بازی برای تراکتور. با این وجود هاشم‌نژاد که هفته گذشته یکی از سه گل زیبای تیمش برابر نفت آبادان را به ثمر رسانده بود و هادی محمدی، مدافع مستحکم میزبان غایبان تراکتور مقابل پرسپولیس هستند. مهره‌های کلیدی که عدم حضورشان در این بازی می‌تواند کار خمس و شاگردانش را برابر میهمان مدعی سخت کند.
اما باید دید یحیی می‌تواند از این فرصت برای بازگشت به صدر جدول استفاده کند یا با از دست دادن فرصتی دیگر کار خود را برای کسب عنوان قهرمانی در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر سخت می‌کند. هرچند برد پرگل هفته گذشته برابر نفت مسجدسلیمان انگیزه سرخپوشان را افزایش داده، اما بی‌شک یحیی و شاگردانش خوب می‌دانند برابر تراکتور خمس کار چندان ساده‌ای ندارند. تیمی که بعد از حضور مربی اسپانیایی به راستی دگرگون شده است.

اما مصاف سپاهان صدرنشین با هوادار که به عنوان آخرین بازی امروز ساعت ۱۸ برگزار می‌شود نیز حساسیت کمی ندارد. سپاهان هفته گذشته با قبول تساوی مقابل آلومینیوم اراک دو امتیاز باارزش را از دست داد و حالا تنها برتری مقابل هوادار است که می‌تواند به حفظ جایگاه این تیم در صدر جدول بینجامد، اما دور از انتظار نیست هواداری که دو هفته قبل پرسپولیس را به زانو درآورد، این‌بار صدرنشین لیگ را یقه کند، خصوصاً که تساوی هفته گذشته زردپوشان نشان داد کسب امتیاز از صدرنشین لیگ چندان هم سخت نیست، مگر آنکه مورایس برنامه‌ای برای جبران تساوی هفته گذشته و حفظ جایگاه سپاهان در صدر جدول داشته باشد تا دست پرسپولیس در صورت برد احتمالی تراکتور به صدر نرسد.
در دیگر بازی امروز، مس رفسنجان میزبان نفت آبادان است. تیمی که از ۲۱ بازی گذشته تنها ۱۲ امتیاز کسب کرده و در قعر جدول جای دارد و اگر قصد حضور در سطح نخست فوتبال کشور را دارد باید تکانی به خود بدهد.

نظر شما