شناسهٔ خبر: 59021964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

هیچ کزارشی از ماده سمی خاصی در این رابطه نداشته‌ایم

وزیر کشور: منشا مسمومیت دانش‌آموزان را پیدا نکرده‌ایم/ کسی هم بازداشت نشده/ خانواده‌ها جو روانی راه انداخته‌اند!

خبرگزاری ایرنا

وزیر کشور با رد برخی اخبار درباره بازداشت افراد دخیل در ماجرای مسمومیت دانش آموزان، گفت: اخبار مختلف در این باره و همچنین فلج شدن دانش اموزان کذب محض است و تا الان افرادی در این رابطه دستگیر نشده‌اند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان در برخی از مدارس شهرهای کشور، گفت: درپی حوادث اخیر در رابطه با مسمومیت دانش آموزان عزیز ما که موجب نگرانی مردم شده بود. جلسه کاملی با حضور وزیر آموزش و پرورش، مسئولان وزارت بهداشت، سازمان پدافند غیرعامل، دستگاه‌های امنیتی و برخی استانداران بررسی شد.

وزیر کشور اضافه کرد: حاصل جمع آن بود که اولا درصد بالایی از آنچه که تحت عنوان عارضه برای فرزندان مطرح شده بود بیش از ۹۰ درصد بر اثر عوامل خارجی نبود و بر اثر استرس بود. آن دسته هم که سردرد و سرگیچه و حالت تهوع داشتند با بیمارستان منتقل شدند و در ساعات اولیه منتقل شدند و در حدود ۱۰ نفر که بیماری زمینه ای داشتند نگه داری کردند تا بعد از بررسی کامل، از بیمارستان مرخص شوند.

وی افزود: تاکنون بررسی‌ها عامل خاصی را نشان نمی‌دهد. لذا تاکنون ماده قطعی خاصی عامل آن نبوده است. این که یک ماجراجویی شخصی بوده و یا عوامل خارج از مدرسه در آن دخیلی بودند در دست بررسی دستگاه‌های امنیتی است و عوامل مشخصی شناسایی نشده و کار دستگاه‌های امنیتی ادامه دارد.

رئیس شورای امنیت کشور اظهار داشت: دشمنان ما تلاش دارند کشور را دچار اختلال کنند و تلاش می‌کنند در دل دلبندان ما هراس ایجاد کنند و با روح و روان خانواده ها بازی کنند. در داخل هم نباید هراس‌افکنی کنند و دانش اموزان و خانواده ها را دچار استرس کنند.

وحیدی ادامه داد: وزیر آموزش و پروش و پدافند غیرعامل و سایر دستگاه‌ها در حال پیگیری هستند و به محض به دست آمدن اطلاعات در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

وی ضمن رد اخبار اخیر در خصوص بازداشت افراد دخیلی در این موضوع، گفت: خبرهای مختلفی داده می‌شود که همه کذب است. فلج شدن دانش اموزان کذب محض است و تا الان افرادی در این رابطه دستگیر نشده‌اند. اگر دستگاه‌ها اطلاعاتی کشف کردند به اطلاع مردم میرسانیم.

نظر شما