شناسهٔ خبر: 58983635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان:

یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در عباس آباد اصفهان مشاهده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: هفته گذشته پس از حدود ۱۴ سال تلاش، سه تصویر از یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد نائین با دوربین‌های این منطقه ثبت شد.
احمد رضا لاهیجان زاده با بیان اینکه سال ۱۳۸۷ مردم محلی گزارش داده بودند که یک قلاده یوزپلنگ به همراه دو سه توله مشاهده کردند و چندین بار نیز در این منطقه دوربین نصب شده بود افزود: هفته پیش با وجود اینکه باران و سیل دوربین را برده بود ، محیط‌بانان پس از چندین ساعت در مسیر سیلاب دوربین را با حافظه ی سالم  پیدا کردند، و موفق شدند تصاویر زیبای یوز را ثبت کنند. 
وی با بیان اینکه جنسیت این یوزپلنگ نر است، گفت: مشاهده این یوزپلنگ بیانگر پایدار بودن زیستگاه است و پیش از ثبت تصویر این یوزپلنگ در عباس آباد درخواست ثبت معدن شده بود که معدن از این منطقه حذف شد.
پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد با وسعتی معادل ۳۲۰ هزار هکتار در شرق استان اصفهان و در شهرستان نائین قرار گرفته‌است.
این منطقه یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های یوزپلنگ و از زیستگاه‌های منتخب پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی است.
علاوه بر یوزپلنگ آسیایی جمعیت‌های قابل توجهی از گونه‌های کمیاب و در خطر انقراض کشور از جمله گربه شنی، شاه‌روباه، هوبره، جبیرو زاغ بور در منطقه ی حفاظت شده عباس آباد  زیست می‌کنند.

 

<div id="video-display-embed-code_9304296"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3769880/9304296?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما