شناسهٔ خبر: 58980931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رزمایش پدافند پرتوی در شهرستان ری برگزار می‌شود/ ارزیابی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مواجهه با حوادث

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: مانور پدافند پرتوی با سناریو سقوط هواپیما، با همکاری سازمان هواپیمایی کشور و مدیریت قرارگاه پدافند پرتوی به منظور حفظ آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در مقابله با سوانح طبیعی و غیرطبیعی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع برگزاری «مانور پرتوی» در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: رزمایش میدانی پدافند پرتوی با سناریوی از پیش طراحی شده، روز چهارشنبه در بخش فشافویه شهرستان ری برگزار می‌شود و محل اجرای رزمایش در نزدیکی فرودگاه امام خمینی(ره) و فاصله ۱۳ کیلومتری از مناطق مسکونی و پرتردد قرار دارد.

وی گفت: مانور پرتوی به صورت میدانی با محوریت فرمانداری شهرستان ری و سازمان هواپیمایی کشور همچنین مدیریت راهبری قرارگاه پدافندی پرتوی کشور به منظور حفظ آمادگی لازم در حوادث غیرمترقبه و ارزیابی دستگاه‌های خدمات رسان برگزار خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در تشریح این رزمایش بیان کرد: این مانور با سقوط هواپیمای فرضی همراه خواهد بود که این هواپیما حامل بسته‌ای از مواد خطرزا و دارای حدود ۶۰ سرنشین است که پس از سقوط، تمام سرنشینان فوت می‌کنند و پس از آن امداد رسانی توسط دستگاه‌ها و رفع آلودگی محیطی ناشی از مواد پرتوی آغاز خواهد شد.

زمانی با اشاره به اینکه ایران کشوری حادثه خیز است، ادامه داد: همه ساله مانورهای مختلفی از جمله مانور زلزله در مناطق مختلف کشور اجرا می‌شود و رزمایش پدافند پرتوی با استفاده از لاشه هواپیما و انواع تجهیزات و حضور تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و برخی مسؤولان کشوری در شهرستان ری به اجرا درمی‌آید.

وی با اشاره به تشکیل 11 کارگروه برای برگزاری این رزمایش عنوان کرد: کارگروه‌های «حقوقی قضایی»، «امنیت و عبور و مرور»، «رصد و پایش»، «رفع آلودگی»، «ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «اطفا حریق مدیریت اجساد»، «زیربنایی و پشتیبانی»، «جستجو نجات و تخلیه و مراقبت جمعی»، «اطلاع رسانی و مدیریت افکارعمومی»، «سازمان هواپیمایی کشوری» و «انتقال و درمان و آموزش خودامدادی» از ماه‌ها پیش تشکیل شده و برای اجرای این مانور فعالیت می‌کنند.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه تدابیر امنیتی لازم توسط سازمان پدافند غیرعامل و ارگان‌های مرتبط انجام گرفته است، افزود: این مانور تمرینی به منظور آمادگی در مقابل سوانح طبیعی و غیرطبیعی محسوب می‌شود که تحت نظر و ارزیابی کارشناسان بین‌المللی و با تجهیزات کامل فنی‌مهندسی، کنترل ماهواره‌ای و هواشناسی اجرایی خواهد شد.

زمانی خاطرنشان کرد: در این رزمایش آمادگی برای رسیدگی به مصدومان حادثه و مهم‌تر از آن پاکسازی محیط از آلودگی مواد خطرناک و پرتوی مدنظر است و دراین راستا از ظرفیت‌های شهرستان ری و در برخی موارد فرا شهرستانی استفاده می‌شود و تمامی شرکت‌کنندگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

پایان پیام /67062

نظر شما