شناسهٔ خبر: 58923255 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

با تحولات فلسطین

حملات ارتش صهیونیستی به کرانه باختری/ بازداشت دو جوان فلسطینی

نیروهای اشغالگر صهیونیستی بامداد جمعه با حمله به بیت المقدس دو جوان فلسطینی را در منطقه باب العمود بازداشت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی این دو جوان را که هنوز هویت آنها مشخص نیست، در منطقه باب العمود بازداشت کردند.
ارتش صهیونیستی در سال گذشته 7000 فلسطینی از جمله بیش از (882) نوجوان و کودک و 172 زن را بازداشت کرد و تعداد بازداشت‌شدگان موقت در زندان‌های صهیونیستی به 2409 فلسطینی تن رسید.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نظامیان صهیونیست روزانه به عملیات بازداشت و یورش به کرانه باختری و قدس اشغالی ادامه می‌دهند. 
شهرک‌نشینان یهود شب گذشته به گروهی از فلسطینیان در شهرک قصره در نابلس حمله کردند که در پی این حملات 2 شهروند فلسطینی به شدت زخمی و به بیمارستان دولتی رفیدیا منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، توده‌های فلسطینی نیز نیمه شب گذشته، 4 اسفند، با راه‌اندازی تظاهرات گسترده‌ای در کرانه باختری و نوار غزه به ندای گروه‌های عرین الاسود پاسخ دادند.
راهپیمایان خشمگین خیابان‌های تعدادی از شهرها و اردوگاه‌های قدس، نابلس، رام الله، الخلیل، طولکرم، بیت لحم، جنین، قلقیلیا، اریحا و غزه را پیمودند.
در شهر نابلس، شهروندان فلسطینی با حمل پرچم‌های فلسطینی و سر دادن شعارهایی در حمایت از گروه‌های عرین الاسود و دیگر گروه‌های مقاومت در میدان شهدای نابلس تجمع کردند.
توده‌های شرکت‌کننده در راهپیمایی‌ها، همکاری و هماهنگی امنیتی میان تشکیلات رام الله و رژیم اشغالگر را محکوم کردند و در حمایت از محمد ضیف از سرداران رشید گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس شعار سر دادند و خواستار آزادی مصعب اشتیه از زندان تشکیلات رام الله شدند. 

هنیه: اخراج رژیم صهیونیستی نزدیک است 

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، سحرگاه امروز بعد از تظاهرات مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه گفت که جنگ در فلسطین وارد مرحله اخراج رژیم صهیونیستی می‌شود. 

رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اظهار کرد: مردم و مقاومت شجاعانه و جسورانه ما به هیچ کس اجازه نخواهد داد که انتفاضه فزاینده‌مان را در کرانه باختری سرافراز در نطقه خفه کند.

وی افزود: نبرد با دشمن اسرائیلی وارد مرحله شجاعت برای درهم شکستن اشغالگران و اخراج آن‌ها از سرزمین آبا و اجدادی می‌شود.

اقامه نماز هزاران فلسطینی در مسجد الاقصی 

هزاران نفر از نمازگزاران فلسطینی امروز جمعه نماز فجر را در مسجدالاقصی واقع در قدس اشغالی و مسجد ابراهیمی واقع در الخلیل اقامه کردند.

حملات ارتش صهیونیستی به کرانه باختری/ بازداشت دو جوان فلسطینی

در شهر بیت‌المقدس اشغالی جمعیت زیادی صحن مسجد الاقصی را پر کردند و نماز صبح را در این مکان مقدس به جا آوردند و بیشتر آنها تا نماز جمعه در داخل این مسجد شروع به اعتکاف کردند.

محوطه‌ها و صحن‌های مسجد الاقصی با وجود تشدید تدابیر نظامی و امنیتی نیروهای ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در درهای این مسجد و ممانعت از ورود فلسطینیان برای اقامه نماز صبح امروز جمعه شاهد حضور گسترده نمازگزاران بود.
تبعید شدگان از مسجد الاقصی علی‌رغم سردی هوا و آزار و اذیت اشغالگران صهیونیست، نماز صبح را در دروازه‌های بیرونی این مسجد یا نزدیکترین نقطه‌ای که اجازه دسترسی به آن را داشتند، برپا کردند.
صحن‌های مسجد الاقصی از سحرگاه امروز شاهد حضور گسترده فلسطینیان بیت ‌المقدس و اراضی اشغالی 1948 و کرانه باختری بود.
در الخلیل، صدها نفر از شهروندان فلسطینی علی‌رغم محدودیت‌های اشغالگران صهیونیست در اطراف مسجد حضرت ابراهیم و ایست‌های بازرسی نظامی دائمی مستقر در مجاورت این مسجد نماز صبح را به جا آوردند.
نمازگزاران پس از اقامه نماز با خرما و نوشیدنی‌های گرم پذیرایی شدند و حلقه‌های بحث و مباحثه علوم دینی برپا و فضای مسجد با ذکر صلوات و بانک الله اکبر معطر شد.

از سوی دیگر، ابوحمزه، سخنگوی نظامی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ظهر امروز (جمعه)، بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیستی تأکید کرد.

بنابر بیانیه منتشرشده در وبگاه رسمی «سرایا القدس»، ابو حمزه با اشاره به حمله راکتی روز گذشته مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی تأکید کرد: «پیام سحرگاه پنجشنبه آمادگی و گوش‌به‌زنگ بودن دائم مقاومت و یکپارچگی موضعو اقدام میدانی آن برای مقابله با دشمن و مواجهه با جنایت‌‌های آن را نشان داد.»

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما