شناسهٔ خبر: 58917196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی؛

سامانه نوبت‌دهی الکترونیکی در آستارا راه‌اندازی شد

بذرپاش از راه‌اندازی و آغاز به کار سامانه نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه بار آستارا خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه کامیون‌ها و تریلی‌ها در پشت مرز ورودی و خروجی کمترین معطلی را خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی امروز(پنجشنبه، ۴ اسفند) در جریان بازدید از پایانه مرزی این شهرستان به راه‌اندازی و آغاز به کار سامانه نوبت‌دهی کامیون‌ها و تریلی‌ها در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه زمان حضور کامیون‌ها و تریلی‌ها در مرز مشخص می‌شود.

 

وزیر راه و شهرسازی تصریح‌کرد: با راه‌اندازی این سامانه کامیون‌ها و تریلی‌ها در پشت مرز ورودی و خروجی کمترین معطلی را خواهند داشت.

 

وی با بیان‌اینکه سامانه گمرک به سامانه نوبت‌دهی متصل است، گفت: به محض اینکه نوبت‌دهی کامیون‌ها و تریلی‌ها انجام می‌شود، عملیات گمرکی نیز همزمان با آن انجام می‌شود.

 

بذرپاش علت تراکم کامیون‌ها و تریلی‌ها در پایانه بار و مسیرهای منتهی به پایانه مرزی، ار در ظرفیت پل مرزی دانست و خاطرنشان‌کرد: برای حل این مشکل تیمی با دستور رئیس جمهور تشکیل و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مسئول این کار شد.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این راستا جلسات مختلفی با مسئولان گمرک برگزار شد که اکنون در بالاترین سطح آمادگی وجود دارد، ادامه داد: مقاوم‌سازی پل و تقویت استحکام آن، از جمله اقداماتی است که در راستای حل مشکل ترافیک کامیون‌ها و تریلی‌ها گرفته شده است.

 

وی مشکل اصلی را ظرفیت توان عبور از پل عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی و آغاز به کار آن، به مدیریت تقاضا کمک شده و مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

 

بذرپاش از احداث پایانه جدیدی در نزدیکی این پل خبر داد و گفت: راه‌های مواصلاتی نیز در این مسیر عملیاتی شده و پلی که بین دو کشور باید متصل شود، در حال اتمام بوده و ظرف ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان‌اینکه در این راستا اراضی مربوطه در حال تملک است، اظهارکرد: بر این اساس، یک سازه و پل جدید با استحکام متفاوت و با ظرفیت و توان تردد بیش از ۱۰ برابر شرایط کنونی احداث می‌شود که مشکل به طور اصولی برطرف شود.

 

 

پایان پیام/163

نظر شما