شناسهٔ خبر: 58915437 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند

این بار بازی‌ها الهام بخش انیمه‌ها می‌شوند

صاحب‌خبر -

دهه‌ها است که مجموعه‌های انیمه‌ای از بازی‌های ویدیویی اقتباس می‌کنند. توجه به این پدیده در سال‌های اخیر به خاطر شهرت و موفقیت انیمه هایی مانند Cyberpunk: Edgerunners، Arcane و NieR، و بسیاری دیگر است.

اگر به دنبال پر کردن ساعاتی از زندگیتان با مجموعه‌هایی جالب هستید، این عناوین به نحو احسنت به شما کمک خواهند کرد. با ما همراه باشید تا انیمه‌های اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی را با هم بررسی کنیم. مطمئن باشید که این عناوین را به واچ لیست خود اضافه خواهید کرد!

۲۰. STEINS; GATE

۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو ۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو

اکثر سازندگان اقتباس از یک رمان تصویری و تبدیل آن به یک سریال انیمیشنی را مناسب می‌دانند و Steins; گیت نمونه بارز آن است. این انیمه دارای در بیست و چهار قسمت بود و نسبتاً به منبع اصلی خود وفادار باقی ماند. Steins; Gate به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های منتشر شده در دهه ۲۰۱۰ میلادی شناخته می‌شود.

توسعه شخصیت، موضوعات سفر در زمان، هویت جنسیتی و PTSD به خوبی در این انیمه به تصویر کشیده شده‌اند. اگر این مجموعه سیرتان نمی‌کند، در حال حاضر چهار OVA و یک فیلم از این انیمه ساخته شده است. علاوه بر این، یک انیمه اقتباسی از Steins; Gate: 0 ساخته شده که ادامه بازی ویدیویی اصلی است.

۱۹. CYBERPUNK: EDGERUNNERS

۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو ۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو

به عنوان پیش درآمدی بر بازی آشفته Cyberpunk 2077، انیمه Cyberpunk: Edgerunners ساخته شد. در یک دنیای سایبرپانک متشکل از سایبرنتیک و فناوری‌های پیش‌رفته و خارق العاده، ما یک بچه خیابانی را دنبال می‌کنیم که در حال تلاش برای زنده ماندن در دنیایی بی‌رحم است. اج‌رانر (edgerunner) یک مزدور و قانون شکن است که به عنوان سایبرپانک نیز شناخته می‌شود.

در این دنیا ایجاد تغییرات در بدن، به عنوان یک هنجار دیده می‌شود و شکافی فاحش بین ثروتمند و فقیر وجود دارد. Cyberpunk: Edgerunners ما را وارد دنیایی دیستوپیایی می‌کند. توجه داشته باشید که مشابه بازی، Cyberpunk: Edgerunners دارای محتوای بالغ و مناسب برای بزرگسالان است و برای افراد کم سن و سال مناسب نیست.

۱۸. CASTLEVANIA

۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو ۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو

به‌ عنوان یک بازی ویدیویی دوست‌ داشتنی که در انواع رسانه‌ها موفق بوده است و توانسته ژانر تازه‌ای در بازی‌های ویدیویی تولید کند، اگر انیمه‌ای از Castlevania اقتباس نمی‌شد، حسابی حالمان گرفته می‌شد. در این فانتزی تاریک قرون وسطایی، ما ترور بلمونت را دنبال می‌کنیم در حالی که او تلاش می‌کند اروپای شرقی را از لشکری از خون آشام‌های ولاد «دراکولا» تپش، نجات دهد.

او همراه با سایفا بلنادس و آلوکارد که پسر خود دراکولا است در این مسیر همراه می‌شود. ما شهر والاچیا را در‌ وحشتناک‌ترین حالت خود می‌بینیم. جایی که توسط شیاطین با خاک یکسان شده است. Castlevania دارای چهار فصل است و هر کدام هیجان انگیز و جذاب هستند. این انیمه به اتمام رسیده است پس اگر اهل بینج واچ کردن هستید، بد نیست سری به دنیای Castlevania بزنید.

۱۷. Ace Attorney

۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو ۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو

فصل اول Ace Attorney به بازی‌های ویدیویی خود وفادار می‌ماند و اتفاقات دو بازی ویدیویی این فرنچایز را در یک انیمه به تصویر می‌کشد. فصل دوم شاهد اقتباس از بازی سوم است. بنابراین، اگر یک بازی را بیشتر دوست دارید و نمی توانید از آن سیر شوید، می‌توانید بین فصل‌ها یا قسمت‌ها همانی را که دوست دارید، انتخاب کنید.

این مجموعه انیمه به دلیل نداشتن حس و تاثیر مشابه با همتای بازی‌های ویدیویی خود، به خصوص به خاطر عدم توانایی در به تصویر کشیدن پیچیدگی‌های شخصیت هنگام تصمیم گیری، مورد انتقاد قرار گرفته است. با این حال، این مجموعه تقریباً به تمامی رویدادهای بازی های ویدیویی وفادار است، چیز زیادی را حذف و یا تغییر نداده. اگر طرفدار این بازی‌ هستید قطعا ارزش یک بار دیدن را دارد.

۱۶. STREET FIGHTER II V

۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو ۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو

راستش تعداد فیلم‌های Street Fighter بیشتر از انیمه‌های موجود است. در مجموع حدود هشت فیلم وجود دارد و تنها یک مجموعه انیمیشن که در سال ۱۹۹۵ با عنوان Street Fighter II V منتشر شد.

زمانی که گویل ریو و کن را شکست می‌دهد، آن‌ها به سفری می‌روند تا مهارت‌های خود را بهبود بخشند. آن‌ها در این مسیر با شخصیت‌های شناخته‌شده‌تری از فرنچایز Street Fighter مانند چون-لی، فی لانگ، ساگات و دهلسیم مواجه می‌شوند. طبق معمول هم با با اعضای Shadowlaw درگیر می‌شوند. شایان ذکر است که این مجموعه دارای مدل‌های اصلاح‌شده شخصیت‌ها است و به طور کلی تغییرات زیادی در آن ایجاد شده و این انیمه به منبع اصلی پایبند نبوده است.

۱۵. INAZUMA ELEVEN

۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو ۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو

یکی دیگر از مجموعه‌های انیمه جذاب که از اقتباس شده است Inazuma Eleven نام دارد که سه فصل از آن پخش شد. Inazuma Eleven یک بازی نقش‌آفرینی فوتبال ساخته Level-5 است و انیمه آن دقیقاً داستان اصلی، شخصیت‌ها و خط داستانی بازی را دنبال می‌کند.

انیمه کاملاً به بازی وفادار است. شما واقعاً می‌بینید که شخصیت‌هایی که بازی می‌کردید و تجسمشان می‌کردید، زنده می‌شوند، با شخصیت‌ها و ویژگی‌های خاص خودشان. علاوه بر این، این فرنچایز دنباله‌های متعددی برای بازی‌های ویدیویی خود ایجاد کرده است که آخرین آن‌ها بازی Inazuma Eleven: Victory Road of Heroes است که در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.

۱۴. Pokemon

۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو ۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو

غافلگیر کننده نیست که یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی مجموعه انیمه خودش را داشته باشد. پوکمون نسل‌های بسیاری از کودکان را عاشق و شیفته خود کرده است و مجموعه انیمه آن بیش از ۱۰۰۰ قسمت دارد.

برخی از نسل‌ها با پوکمون بزرگ شده‌اند. اخیراً، Ash Ketchum سرانجام توانست عنوان قهرمان جهانی پوکمون را به دست بیاورد. او رسماً تمامی دیگر ترینرها را شکست داد و بهترین بازیکن تاریخ شد. اما نگران نباشید، همچنان در آینده انیمه‌های پوکمون بیشتری وجود خواهند داشت که این بار به جای Ash بر شخصیت‌های دیگر تمرکز خواهند کرد.

۱۳. DRAGON QUEST: THE ADVENTURE OF DAI

۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو ۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو

پس از پوکمون، ما یک فرنچایز دیگر از دنیای بازی‌های ویدیویی داریم که تقریباً قدمت مشابهی دارد. بله درست حدس زدید، Dragon Quest. این اثر به اشکال مختلف رسانه، از مانگا گرفته تا فیلم و سریال‌ تبدیل شده است. گفته می‌شود که طرفداران انیمه Dragon Ball از Dragon Quest: The Adventure of Dai خوششان خواهد آمد، زیرا بخش‌هایی از این اثر شبیه به Dragon Ball است.

این انیمه روی وقایع ده جلد اول مانگا متمرکز بود. چهل و شش قسمت از این انیمه پخش شد و بعد به خاطر مشکلاتی با شبکه منتشر کننده به پایان رسید. هر چند جای نگرانی نیست. پایانی مناسب به انیمه داده شد و سه فیلم بر اساس این مجموعه ساخته شد.

۱۲. NIER: AUTOMATA VER1.1A

۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو ۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو

آخرین انیمه‌ای که براساس یک بازی‌ ویدیویی ساخته شده است NieR Automata Ver1.1a نام دارد. پخش این انیمیشن به تازگی در ژانویه ۲۰۲۳ آغاز شد و هنوز ادامه دارد. با این حال، در حال حاضر پس از انتشار سه قسمت به تعویق افتاده است. این امر به همه‌گیری COVID-19 نسبت داده شده است، که هنوز یک مشکل جدی در سطح جهانی است.

این انیمه برای بزرگداشت ششمین سالگرد بازی ساخته شد و به منبع اصلی خود وفادار مانده است. طبق آنچه می‌‌دانیم، داستان سرباز اندروید، 2B، را در یک ماموریت مرگبار دنبال می‌کند که رفته رفته به جنگ بین ماشین‌های ساخته شده توسط بیگانگان و اندرویدهای ساخته شده توسط انسان‌ها تبدیل می‌شود.

۱۱. VIRTUA FIGHTER

۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو ۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو

مجموعه انیمه Virtua Fighter که در سال ۱۹۹۵ منتشر شد، در واقع پیش درآمدی از بازی است. در مجموع سی و پنج قسمت فقط در یک فصل منتشر شد.

در این اثر ما آکیرا یوکی را در تلاش خود برای دیدن هشت ستاره بهشت و همه اتفاقاتی که در این مسیر رخ می‌دهد، می‌بینیم. بین شخصیت آکیرا در انیمه و شخصیت او در نسخه بازی تفاوت‌هایی وجود دار. اما این تفاوت می‌تواند به دلیل جوان‌تر بودن او در پیش درآمد باشد.

اگر از انیمه‌های کلاسیک شونن لذت می‌برید ، قطعاً از Virtue Fighter لذت خواهید برد.

۱۰. DIGIMON ADVENTURE

۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو ۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو

دیجیمون یکی از آن انیمه‌هایی است که بسیاری از ما با آن بزرگ شده‌ایم، مثل پوکمون. اما، دیجیمون اکثراً تنها جایگزینی برای پوکمون بود. Digimon Adventure بر اساس حیوانات خانگی مجازی Digimon Monster بود که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد.

فیلم‌ها و انیمه‌های متعددی بر اساس دیجیمون تولید شدند که آخرین آنها ریبوت مدرن انیمه اصلی Digimon Adventure است که در سال‌های ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ پخش شد. این انیمه داستان هفت کودک را دنبال می‌کند که به دنیای دیجیتال منتقل می‌شوند و در آنجا با دیجیمون ها دوست می‌شوند. این دیجیمون‌ها می‌توانند تکامل بیابند و برای نبرد با دشمنان استفاده شوند تا بچه‌ها بتوانند راهی برای بازگشتن به خانه پیدا کنند.

هر دیجیمون توانایی‌ها و حرکات خاص خود را دارد و اگر از پوکمون لذت می‌بردید، قطعا از این انیمه هم لذت خواهید برد. به‌ علاوه، دیجیمون کوتاه‌تر است و برای کسانی که بچه‌دارند عالی است.

۹. PERSONA 4

انیمه پرسونا ۴ انیمه پرسونا ۴

Persona 4 به طور کامل از بازی اقتباس شده است. در این اثر ما وارد زندگی یو ناروکامی می‌شویم. او به شهر جدیدی نقل مکان می‌کند که در آن یک رشته قتل اتفاق می‌افتد. یو در نهایت قدرتی مرموز به نام پرسونا به دست می‌آورد که به او و دوستانش اجازه می‌دهد قتل‌ها را بررسی کنند.

تاکنون فیلم فشرده‌ای از این انیمه و بازی ویدیویی منتشر شده است. علاوه بر این، سری دوم انیمیشن بر اساس پورت PS Vita بازی با نام Persona 4: The Golden Animation ساخته شده است. هر یک از اقتباس‌ها تاکنون نقدهای مثبتی را به خود اختصاص داده‌اند، بنابراین به جرات می‌توان گفت که اگر از طرفداران بازی‌های Persona هستید، ممکن است بخواهید انیمه را نیز تماشا کنید.

۸. DANGANRONPA

انیمه انیمه

بازی که در آن همکلاسی‌های شما یکی یکی کشته می‌شوند می‌تواند یک انیمه عالی باشد، بنابراین جای تعجب نیست که سری انیمیشن Danganronpa ساخته شد. این سریال بسیار کوتاه بود و نسبتاً به بازی‌های ویدیویی اصلی وفادار ماند. تنها سیزده قسمت منتشر شده است و دنباله آن بیست و چهار قسمتی است.

دنباله به سه قسمت با داستان‌های متفاوت تقسیم شد. قسمت اول Future Side است که داستان وقایع بعد از Danganronpa 2: Goodbye Despair را روایت می‌کند. قسمت دوم قسمت Despair Side است که وقایع قبل از Trigger Happy Havoc را شرح می‌دهد. قسمت پایانی نتیجه گیری دو قسمت ذکر شده است.

اگر می‌خواهید درباره داستان فرنچایز و پس‌زمینه شخصیت‌ها بیشتر بدانید، مجموعه انیمیشن Danganronpa بسیار لذت بخش خواهد بود.

۷. MEGAMAN NT WARRIOR

انیمه مگامن انیمه مگامن

این اقتباسی انگلیسی از سری Rockman EXE است که در ژاپن برای مخاطبان آمریکایی منتشر شده است. مخاطب اصلی MegaMan NT Warrior کودکان است، بنابراین این اثر سانسور شده و بسیاری از نام‌ها عوض شدند تا سریال برای تماشا در ایالات متحده مناسب شود.

این انیمه حس نوستالژی در بیننده ایجاد می‌کند، زیرا اکثر مردم مگامن را در کودکی تماشا می‌کردند. شاید این بار بتوانید کنار بچه‌های خود به تماشای MegaMan بنشینید. چهار دنباله پس از MegaMan NT Warrior اصلی پخش شدند و حدوداً دویست و نه قسمت داشتند. خط داستان عمدتاً از خط داستان بازی ویدیویی پیروی می‌کند.

۶. DOTA: DRAGON’S BLOOD

انیمه دوتا انیمه دوتا

به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های MOBA، دوتا موظف بود از یکی از بازی‌های خود اقتباسی ارائه دهد. DOTA: Dragon’s Blood یک انیمه فانتزی حماسی بر اساس Dota 2 است. این سریال برای اولین بار در نتفلیکس پخش شد و اکنون فصل سوم و پایانی آن نیز آماده شده است. برای بینج واچ آماد شوید!

ما شوالیه داویون را در نبرد با شیاطین و اژدها دنبال می‌کنیم. همانطور که او روح خود را با اژدهای Slyrak ادغام می‌کند، به طور فزاینده‌ای قدرتمند می‌شود. سپس داویون برای متوقف کردن تروربلید، شیطانی که اژدهاها را شکار می‌کند تا روح آنها را ببلعد، سفری را آغاز می‌کند. شاهزاده خورشید میرانا در این سفر به او می‌پیوندد.

۵. FATE/STAY NIGHT: UNLIMITED BLADE WORKS

انیمه Fate/Stay Night انیمه Fate/Stay Night

یک نمونه عالی از انیمه‌هایی که از نظر محبوبیت از بازی‌های ویدیویی خود پیشی گرفته‌اند، Fate/Stay Night: Unlimited Blade Works است. این انیمه از رمان تصویری Fate/Stay Night اقتباس شده است و داستان آن را دنبال می‌کند. ما با شیرو امیا، دانش‌آموز دبیرستانی و مجوس آماتوری آشنا می‌شویم که در پنجمین جنگ جام مقدس، مسابقاتی بین هفت شرکت‌کننده، وارد می‌شود.

هر یک از شرکت کنندگان تجسم تناسخ قهرمانان تاریخی و افسانه‎‌ای است. Fate/Stay Night دو مجموعه انیمیشن اقتباس شده از این بازی ویدیویی، چهار فیلم و یک OVA را منتشر کرد. تولید و کیفیت سریال عالی است، بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر وارد دنیای این بازی شوید، حتماً این انیمه را تماشا کنید.

۴. ARCANE: LEAGUE OF LEGENDS

۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو ۲۰ انیمه که از بازی اقتباس شده‌اند - ویجیاتو

یکی از موفقیت‌های اخیر در مورد مجموعه‌های اقتباس شده از بازی‌ها، Arcane: League of Legends است. فصل اول اواخر سال ۲۰۲۱ پخش شد و در بیش از پنجاه کشور در صدر جدول نتفلیکس قرار گرفت. به جرات می‌توان گفت که همه مشتاق تماشای این انیمیشن اکشن و هیجان انگیز بودند.

فصل اول Arcane روی دو خواهر Vi و Jinx تمرکز دارد و در دنیای League of Legends اتفاق می‌افتد. این دو خواهر در میان تضاد بین فن‌آوری‌های خاص و اعتقادات شخصی خودشان، باید با هم بجنگند. از آنجایی که این فصل اول است، ما مشتاقانه منتظر هستیم تا ببینیم Arcane دیگر چه چیزهایی در چنته دارد. فصل 2 هنوز در دست ساخت است!

۳. ANGELS OF DEATHARCANE: LEAGUE OF LEGENDS

انیمیشن آرکین انیمیشن آرکین

انیمه‌های زیادی در ژانر وحشت تولید نمی‌شوند، بنابراین Angels of Death سورپرایز خوشایندی بود. این انیمه براساس بازی ترسناک، روانشناختی و مستقل است که توسط یک RPG Maker ساخته شده. انیمه به خط داستانی اصلی و پیچش‌ها پایبند است، اگرچه روند نسبتا کند آن مورد انتقاد قرار گرفته است.

با اینکه قرار است انیمه‌ای ترسناک باشد، این اثر دارای جامپ اسکرهای زیادی نیست. در عوض، ترس از طریق حس تعلیق ایجاد می‌شود. شما به دیدن این مجموعه ادامه می‌دهید تا حقیقت پشت ماسک‌های شخصیت‌هایی که حالا به آن‌ها علاقه مند شدید را دریابید. مانگایی هم از این بازی ساخته شده که یکی از آنها پیش درآمدی از بازی است.

۲. DEVIL MAY CRY

انیمه دویل می کرای انیمه دویل می کرای

مجموعه انیمیشن Devil May Cry در مجموع دارای دوازده قسمت است که در بین بازی‌های اول و دوم Devil May Cry اتفاق می‌افتد. خط داستان و رویدادها مستقیماً از مانگا و رمان‌های فرنچایز که قبلاً منتشر شده‌اند، پیروی می‌کنند.

دانته در حالی که از نظر مالی با مشکل مواجه است، بیزنس شکار شیطین خود را اداره می‌کند. همچنین برای تقویت بیشتر داستان انیمه با دو شخصیت جدید آشنا می‌شویم. به طور کلی، نظرات متفاوتی در مورد این انیمه وجود دارد. برخی اظهار داشتند که شخصیت دانته می‌توانست بهتر شکل بگیرد، در حالی که برخی دیگر از آنچه او ارائه می‌کرد لذت بردند.

۱. GOD EATER

انیمه گاد ایتر انیمه گاد ایتر

تنها یک فصل سیزده قسمتی از God Eater منتشر شده است. این انیمه براساس بازی ویدیویی با همین نام است. این سریال انیمیشنی نقدهای مطلوبی دریافت کرده است و طرفداران همچنان منتظر انتشار فصل دوم این اثر هستند.

این فصل اول دنیایی پسا آخرالزمانی را به تصویر می‌کشد که توسط آراگامی‌ها اداره می‌شود. آراگامی را فقط می‍توان با استفاده از تیغه‌های مخصوصی که به عنوان God Arcs شناخته می‌شوند شکست داد. شخصیت‌هایی که از این سلاح‌های الهی استفاده می‌کنند به عنوان خدا خواران شناخته می‌شوند. داستان حول محور پسری است که قصد دارد خدا خوار شود تا انتقام خانواده‌اش را از آراگامی‌ها بگیرد.

نکته پایانی

شما به انتهای لیست رسیدید! امیدواریم یکی از این عناوین خارق العاده بتواند توجه شما را جلب کند و به واچ لیست شما راه یابد. بسیاری از آنها ارزش وقتتان را دارند، به خصوص اگر بازی‌های ویدیوییشان را بازی کرده باشید.

نظر شما