شناسهٔ خبر: 56789185 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

بهترین انیمه های سریالی برتر تاریخ

داستان‌هایی فراموش‌نشدنی برای تمام دوران / IGN

صاحب‌خبر -

اگر از طرفداران دنیای انیمه باشید، می‌دانید که تعداد عناوین عالی و درجه یک کم نیست و نمی‌توانیم بهترین‌ها را تنها در ۲۵ مورد بگنجانیم. ژانرهای مختلفی در جهان انیمه وجود دارد که شامل اکشن، عاشقانه، مکا، مدرسه‌ای، شونن، ورزشی، سایبرپانکی و … می‌شود. برای هر ژانر خیل عظیمی از فیلم‌ها و مجموعه‌های انیمه‌ای وجود دارد که هر کدام مقاله موردنظر خود را می‌طلبد.

در مطلب پیش‌رو قصد داریم به آن دسته از سریال‌های انیمه‌ای بپردازیم که علاوه‌ بر تاثیری که بر فرهنگ عامه داشته‌اند، به صنعت انیمه و ژانر مخصوص آن نیز خدمت کرده و از همه مهم‌تر مورد علاقه و استقبال مخاطبان نیز بوده‌اند.

۲۵. !!Haikyuu

IMDb: 8.7

بهترین انیمه سریالی بهترین انیمه سریالی

هایکیو یک مجموعه شونن مانگای ژاپنی است که ابتدا در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. بر اساس همین نسخه مانگا یک مجموعه تلویزیونی ۲۵ قسمتی به کارگردانی سوسومو میتسوناکا ساخته شد که فصل اول آن سال ۲۰۱۴ پخش شده بود.

این انیمه ورزشی حول یک گروه نسبتا بزرگ از تیم والیبال یک دبیرستان جریان دارد. جالب است بدانید که برخلاف انتظار، توسعه کاراکترها به بهترین شکل انجام می‌شود و پس از مدتی احساس می‌کنید با هر کدام از آن‌ها خو گرفته‌‌اید، صرف‌نظر از اینکه آن‌ها نقش پررنگ یا کمی را در داستان بازی می‌کنند.

 استودیو پروداکشن آی. جی کار فوق‌العاده‌ای در تولید این مجموعه انجام داده و تنش و هیجان هر مسابقه و بازی را تا حدی بالا می‌برد که مخاطب عملا در مقابل صفحه میخکوب می‌شود. فصل چهارم این انیمه محبوب از دهم ژانویه درحال پخش است و از دیگر نکات جالب توجه این سریال تلویزیونی این است که فصل‌ سوم و چهارم این انیمه با مشاوره هایو میازاکی یکی از بزرگترین مانگاکاهای ژاپنی و از بنیان‌گذاران استودیو جیبلی ساخته شده که به بهتر شدن این مجوعه کمک شایانی کرد.

همچنین هایکیو در سال ۲۰۱۶ با ۱۳ نامزدی و ۱۰ پیروزی در جشنواره انیمه اواردز پس از سریال Attack on Titan به عنوان موفق‌ترین انیمه این جشنواره معرفی شد. این انیمه سریالی با نمره ۸.۷ از سایت IMDb و ۸.۸۹ از سایت MYANIMELIS جزو یکی از بهترین انیمیشن‌های ژاپنی، خصوصا در ژانر ورزشی شناخته می‌شود.

۲۴. Trigun

IMDb: 8.2

تریگان. بهترین انیمه سریالی تریگان. بهترین انیمه سریالی

ترای‌گان یک وسترن فضایی و علمی‌تخیلی کلاسیک است در سیاره‌ای بیابانی به معنای No Man’s Land اتفاق می‌افتد. داستان این انیمه در قرن ۳۲ام اتفاق می‌افتد، جایی که وش استمپید یک هفت‌تیرکش تحت تعقیب است و ۶۰ میلیارد دلار برای سرش جایزه تعیین کرده‌اند.

چیزی که این انیمه سریالی را از دیگر عناوین مشابه متمایز می‌کند، شخصیت‌های منحصر به‌فرد، طراحی اسلحه‌ها و همچنین طرح پیچیده داستانی آن است که با هر بار تماشای آن متوجه این نکات می‌شوید. این سری بار دیگر با مجموعه Trigun Stampede در سال ۲۰۲۳ بازمی‌گردد.

۲۳. Dragon Ball Z

IMDb: 8.8

دراگون بال. بهترین انیمه سریالی دراگون بال. بهترین انیمه سریالی

این انیمه در واقع حکم یک شروع بسیار قوی و اعتیادآور را برای طرفداران جوان انیمه داشت و دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد. این سریال اساسا حول هنرمند رزمی ابرقهرمان به نام گوکو و دوستانش می‌چرخد که توانایی خود را در برابر یک سری از دشمنان قدرتمند و عجیب و غریب آزمایش می کنند.

این سریال شاید از لحاظ داستانی آنقد قوی و عمیق نباشد، اما این کمبود را به خوبی با گنجاندن صحنه‌های طنز و شخصیت‌های عجیب و اکشن باورنکردنی جبران می‌کند. سری دراگون بال به‌عنوان یکی از انیمه‌های کلاسیک مبارزه‌ای شونن همان چیزی است که باید باشد؛ یک هدف بزرگ که در دنیایی ساختگی، شخصیت‌های آرزومند پرتعدادی را به جان هم می‌اندازد و قهرمان‌های اصلی هم باید بعد از هر تجربه‌ی سخت، قوی‌تر و باانگیزه‌تر به راه خود ادامه دهند.

این سری دنباله‌های دیگری هم دارد اما اوج دراگون بال در فصل دوم آن یعنی Dragon Ball Z شکل می‌گیرد که در ادامه‌ی داستان فصل اول و از سال ۱۹۸۹ پخش شده است.

۲۲. My Hero Academia

IMDb: 8.4

مای هیرو آکادمیا. بهترین انیمه سریالی مای هیرو آکادمیا. بهترین انیمه سریالی

این مانگای ابرقهرمانی توسط استودیو بونز به یک مجموعه تلویزیونی تبدیل شد و از سال ۲۰۱۶ پخش خود را آغاز کرد. این انیمه بر داستان پسری به نام ایزوکو میدوریا تمرکز دارد که بدون یک قدرت خاص به دنیا می‌آید و مصمم مردم را نجات دهد، اما همیشه توسط پسری به اسم باکوگو کاتسوکی اذیت می‌شود. میدوریا با تبهکاری درگیر می‌شود، اما توسط آلمایت قهرمان شماره داستان یک نجات می‌یابد و در همان حال میدوریا متوجه هویت آلمایت می‌شود.

My Hero Academia علاوه بر فضای دوست‌داشتنی و شخصیت‌های فرعی توسعه یافته برخی از منحصر به‌فردترین قدرت‌ها را نشان می‌دهد و اغلب غافلگیرکننده است. اولین فصل این مجموعه در ژاپن از آوریل تا ژوئن ۲۰۱۶ پخش شد، در دنباله آن فصل دوم از آوریل تا سپتامبر ۲۰۱۷ پخش شد و پس از آن فصل سوم در سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد. فصل چهارم هم از اکتبر ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۰ پخش شد و در نهایت فصل پنجم در سال ۲۰۲۱ انتشار یافت.

۲۱. Made in Abyss

IMDb: 8.9

بهترین انیمه سریالی بهترین انیمه سریالی

Made in Abyss توانسته داستانی را که در هیچ رسانه‌ای جز مانگا روایت شود، به خوبی به تصویر بکشد و داستانی جذاب و در عین حال غم‌انگیز را رغم زده است.

ابیس نام پرتگاهی عظیم است که تا اعماق زمین کشیده شده و پر از موجودات عجیب و رازآلود است. افراد شجاع زیادی که به دایورها مشهورند، از دیرباز در تلاش‌اند تا با سفر به اعماق ابیس، پرده از اسرار آن بردارند. بهترین و شجاع‌ترین این دایورها که وایت ویسل نام دارند؛ آن‌ها برای مردمی که روی سطح زمین زندگی می‌کنند، نماد رشادت‌اند و افسانه‌هایی زنده محسوب می‌شوند.

ریکو، دختر وایت ویسل گمشده‌ای به نام لیزای نابودگر، قصد دارد در پی یافتن مادرش تمام خطرات مسیر را به جان خریده و به اعماق ابیس سفر کند. با تمام این اوصاف اما او در حال حاضر تنها یک رد ویسل آماتور است که تنها اجازه‌ی پا گذاشتن به سطحی‌ترین لایه‌ی ابیس را دارد.

با نگاه به جلوه‌ی بصری به‌خصوص و سبک طراحی شخصیت‌ها در Made in Abyss کمتر کسی فکر می‌کند که رگه‌هایی پررنگ از ژانر وحشت در این انیمه دیده می‌شود، اما این گزاره نمی‌توانست بیش از این از حقیقت بدور باشد. Made in Abyss به زیبایی هرچه تمام‌تر جذابیت و شیرینی ماجراجویی و اکتشاف در طبیعت را با طرف تاریک و بی رحم آن ترکیب کرده و معجونی در رفتار واقع گرایانه و جادویی را به بیننده عرضه می‌کند که مشخصه‌ی اصلی این انیمه است.

۲۰. Jojo’s Bizarre Adventure

IMDb: 8.4

بهترین انیمه سریالی بهترین انیمه سریالی

این سری مانگا بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۴ در هفته‌نامه شونن جامپ چاپ می‌شد. این مجموعه به هشت آرک داستانی تقسیم شده‌است که هر کدام ماجراهای یک قهرمان جدید را که دارای نام مستعار «جوجو» است، دنبال می‌کند. اولین انیمه اقتباسی از این سری از سال ۲۰۱۲ پخش خود را آغاز کرد.

ماجراجویی عجیب جوجو مملو از اکشن شگفت‌انگیز، شخصیت‌های دیوانه‌کننده و لحظات نمادینی است که در تا همیشه در ذهن انیمه‌دوستان و همچنین جامعه میم‌ها زنده خواهد ماند.

برای ماجراجویی عجیب و غریب جوجو، اراکی (خالق مانگا) می‌خواست قبل از معرفی عناصر مدرن، از یک روش کلاسیک به عنوان پایه استفاده کند. به عنوان نمونه، او اغلب به سبک واقع گرایانه طراحی می‌کند اما از رنگ‌های سورئال استفاده می‌کند.

۱۹. Naruto Shippuden

IMDb: 8.7

بهترین انیمه سریالی. ناروتو بهترین انیمه سریالی. ناروتو

سری ناروتو یکی از طولانی‌ترین انیمه‌های سریالی محسوب می‌شود که در سراسر جهان محبوبیت دارد و به عنوان یکی از سه انیمه بزرگ تمام دوران شناخته می‌شود. این انیمه نیز پر از سکانس‌های مبارزه‌ای اکشن، لحظات خنده‌دار و سرگرم‌کننده و همچنین لحظات دراماتیکی است که مخاطبان را به سرعت جذب خود می‌کند.

در ناروتو شیپودن داستان لحن‌ تیره‌تر و جدی‌تری به خود می‌گیرد، زیرا شخصیت‌ها اکنون بیشتر رشد کرده‌اند و با چالش‌های بزرگتر و دلهره‌آورتری مواجه می‌شوند. طرفداران سری انیمه‌ای ناروتو بیشتر برای شخصیت‌های به‌یادماندنی‌اش می‌شناسند، حتی اکنون پس از پایان آن، همچنان جزو یکی از بزرگترین انیمه‌های شونین تاریخ محسوب می‌شود.

۱۸. Death Note

IMDb: 9

بهترین انیمه سریالی. دفترچه مرگ بهترین انیمه سریالی. دفترچه مرگ

انیمه سریالی Death Note نیز یکی از معروف‌ترین مانگاهای ژاپنی است که توسط تسوگومی اوبا و تاکه‌شی اوباتا ساخته شده است. این انیمه کلاسیک داستان یک نوجوان باهوش دبیرستانی به اسم یاگامی لایت را دنبال می‌کند. او دفترچه‌ای پیدا می‌کند که ابتدای آن توضیح داده شده اگر نام هر شخصی در آن نوشته شود آن فرد می‌میرد.

صاحب دفترچه ابتدا یک شینیگامی به اسم ریوک است که برای سرگرمی آن‌را روی زمین پرت کرده و حالا لایت جوانی است که تصمیم می‌گیرد به‌کمک دفترچه دنیایی بدون جرم و جنایت بسازد اما پلیس به‌کمک یک کارآگاه ناشناس به اسم ال درصدد مقابله با این روند برمی‌آید.

این ایده هنوز هم بسیار جذاب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد و یکی از پربحث‌ترین فانتزی‌های دنیای انیمه است. لایت می‌خواهد خدای دنیای جدیدی باشد که خودش می‌سازد اما همه چیز مثل یک بازی قمار به‌راحتی قابل‌تغییر است.

۱۷. Attack on Titan

IMDb: 9

بهترین انیمه سریالی. اتک آن تایتان بهترین انیمه سریالی. اتک آن تایتان

سریال حمله به تایتان هم که اخیرا فصل پایانی آن منتشر شد، از همان زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد خیلی زود به محبوبیت رسید. در این مجموعه سه دوست به نام‌های ارن ییگر، میکاسا اکرمن و آرمین آرلرت در کنار بزرگ‌ترین سربازان بشریت علیه تایتان‌های غول‌پیکر و تهدیدهایی که فراتر از دیوارهای شهرشان وجود دارد، می‌جنگند.

چیزی که به عنوان یک انیمه شونن معمولی شروع شد به یک اثر هنری شگفت‌انگیز تبدیل گردید که به موضوعات جنگ، طبقه‌گرایی/نژادپرستی و سایر موضوعات مهم پرداخت. به سختی می‌توان کسی را پیدا کرد که تاثیرات گسترده این سریال را حس نکرده باشد.

۱۶. Ouran High School Host Club

IMDb: 8.2

بهترین انیمه سریالی بهترین انیمه سریالی

این انیمه کمدی یکی از مشهور‌ترین عناوین ژانر reverse harem در زمان خود محسوب می‌شود. این سریال درباره هاروهی فوجیوکا، دانشجوی دختر بورسیه آکادمی اوران است که پس از شکستن یک گلدان گران قیمت، خود را مدیون باشگاه میزبان می‌بیند.

از آن‌جا به بعد مجبور می‌شود بدون دریافت هیچ پولی برای آن کلوپ مهمانداری کار کند و داستان تا جایی پیش می‌رود که اعضای کلوپ متوجه جنسیت هاروهی شده و بعد از آن اتفاقات جالبی پیش می‌آید که دیدن آن به شدت توصیه می‌شود.

۱۵. Devilman Crybaby

IMDb: 7.6

بهترین انیمه سریالی بهترین انیمه سریالی

 یکی از موفق‌ترین انیمه‌های تک فصلی سال ۲۰۱۸، از اولین آثاری بود که توانست نظرها را به سوی انیمه‌های اورجینال Netflix جلب کند.

آکیرا فودو نوجوانی عادی است که از نظر ذهنی و جسمی آنچنان فرد قدرتمندی نیست، اما از قلب مهربانی برخوردار است و به اطرافیانش اهمیت زیادی می‌دهد. این مهربانی و عدم توانایی در نه گفتن، آکیرا را در سفری خطیر برای پرده برداشتن از راز شیاطین با ریو آسوکا، دوست دوران خردسالی او، همراه می‌کند. ریو ردپای شیاطین را تا مهمانی‌هایی غیرقانونی به نام «سبت» دنبال کرده است.

این انیمه سریالی تنها برای جلب توجه مخاطبان مبهم و تکان‌دهنده نیست، بلکه از داستان‌سرایی و جلوه‌های ویژه خود برای نشان دادن تعصب مدرن و ظلم بی‌مورد انسان‌ها استفاده می کند.

۱۴. Demon Slayer

IMDb: 8.7

بهترین انیمه سریالی بهترین انیمه سریالی

Demon Slayer در چند سال اخیر به طرز فوق العاده‌ای مورد توجه قرار گرفته و برای کسانی که تجربه تماشای آن را دارند، چندان تعجب‌آور نیست. انیمیشن روان، جلوه‌های بصری باورنکردنی که نبردهایش را تماشایی‌تر می‌کند و در نهایت موسیقی متن فوق‌العاده آن از جمله دلایلی است که هر مخاطبی را جذب این سریال می‌کند.

علاوه بر این‌ها، این انیمه به لطف پوچ بودن بیش از حد شخصیت هایی مانند زنیتسو و زنیتسو مخاطب را به خنده می‌اندازد و از طرف دیگر با مضامینی مانند از دست دادن و خانواده لحظات دراماتیکی را رقم می‌زند.

۱۳. Code Geass: Lelouch of the Rebellion

IMDb: 8.7

بهترین انیمه سریالی کد گیز بهترین انیمه سریالی کد گیز

این سریال ابتدا در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و به لطف دو ویژگی جذاب خود در طول این چند سال موفقیت خود را حفظ کرده است: تصویرسازی دقیق و پیچش‌های هیجان‌انگیز. داستان در یک جدول زمانی متناوب می‌گذرد که یادآور داستان ۱۹۸۴ اثر جرج اورول است، جایی که جهان از سه ابرقدرت تشکیل شده: امپراتوری بریتانیا، فدراسیون چین و اتحادیه اروپا.

قبل از شروع داستان، امپراتوری بریتانیای مقدس ژاپن را فتح کرده و نام و آزادی این کشور را با استفاده از ماشین‌های عظیم ثبت کرده است. بنابراین، بله این یک انیمه مهیج و به شدت سیاسی با صحنه‌های اکشن ناب است. قهرمان داستان، للوچ یک شاهزاده بریتانیایی تبعیدی است که اکنون در ژاپن زندگی می‌کند و سوگند یاد کرده که امپراتوری پدرش را نابود کند.

این سریال با طعنه‌های سیاسی، اسطوره‌های فریبنده و شخصیت‌های جذاب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین انیمه‌های مکا در تمام دوران شناخته می‌شود.

۱۲. Samurai Champloo

IMDb: 8.6

بهترین انیمه سریالی بهترین انیمه سریالی

این مجموعه ۲۶ قسمتی توسط استودیو مانگلاب و به کارگردانی شینیچیرو واتانابه (سازنده سریال کابوی بیباپ) ساخته شد و از ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ در حال پخش بود.

داستان مجموعه در دوره ادو که ارجاعات و نشانه‌های دوران مدرن نیز در آن دیده می‌شود رخ می‌دهد؛ جایی که سه غریبه به نام‌های موگن، جین و فو گردهم آمده و سفری را برای پیداکردن سامورایی که «بوی گل آفتاب‌گردان می‌دهد» آغاز می‌کنند. طرفداران داستان سرایی ارجاعی مانند انیمه کابوی بیباپ، مضامین متفکرانه و جهان‌سازی فراگیر نیز جای ویژه‌‌ای در این سریال دارند.

این انیمه مانند کابوی بیباپ اکثرا حالت اپیزودیک دارد و شخصیت‌پردازی آن و دنبال کردن داستان سه شخصیت اصلی در طول سریال گسترش می‌یابد.

۱۱. Baccano

IMDb: 8.2

بهترین انیمه سریالی بهترین انیمه سریالی

جذابیت و پیچیدگی داستان باکانو تنها با ۱۶ قسمت نسبت به خیلی از انیمه‌های طولانی‌ دیگر یکی از نقاط قوت آن است. Baccano مانند یک پازل باز می شود و تقریبا در هر قسمت یک مکاشفه جدید در اختیار شما قرار می دهد که نحوه نگاه شما به چیزها را کاملا تغییر می‌دهد.

داستان مجموعه از زوایای دید مختلفی روایت می‌شود و در ایالات متحده ساختگی و در طول دوره‌های زمانی مختلف، به ویژه زمان ممنوعیت الکل اتفاق می‌افتد. داستان حول شخصیت‌های مختلفی شامل کیمیاگرها، دزدها، مافیا، کاموراها و مجرمین متمرکز است که به نحوی به یکدیگر مربوط می‌شوند.

۱۰. FLCL

IMDb: 8.1

بهترین انیمه سریالی بهترین انیمه سریالی

فولی کولی حتی بر اساس استانداردهای معمولی انیمه بسیار کوتاه‌تر است، اما برای یک کمدی عملی‌تخیلی خوب حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

زندگی کسالت‌بار نائوتا ناندابا با آمدن دختری عجیب به نام هاروکو هاروهارا دچار تغییر می‌شود. دختری با موهای صورتی که یک گیتار بیس همراه خود دارد و یک وسپا سوار می‌شود. اولین برخورد نائوتا و هاروکو به تصادفی برمی‌گردد که بعد از آن شاخی عجیب روی سر نائوتا سبز می‌شود و این تازه شروع زنجیره‌ی اتفاقات عجیب و غریبی است که به شکل غیرقابل‌کنترلی رخ می‌دهد.

لحن سورئال، موسیقی متن باورنکردنی و سبک انیمیشنی آن باعث می‌شود تا FLCL به یک تجربه کاملا منحصر به فرد و فراموش‌نشدنی تبدیل شود.

۹. Yu Yu Hakusho

IMDb: 8.5

بهترین انیمه سریالی بهترین انیمه سریالی

مجموعه تلویزیونی از این نسخه مانگا توسط استودیو پیرو اقتباس شد و از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ در حال پخش بود. در این انیمه سریالی با داستان یوسوکه اورامشی، نوجوانی ۱۴ روبرو می‌شویم که با ماشین تصادف می‌کند و برای نجات یک کودک جان خود را از دست می دهد. یوسوکه متوجه می‌شود که جایی در بهشت یا جهنم ندارد، اما به او یک شانس دوباره داده می‌شود تا به تحقیق در مورد فعالیت‌های فراطبیعی در دنیای انسان‌ها بپردازد.

یوسوکه با کمک دوستانش و تکنیک منحصربه‌فردی به نام Spirit که به او اجازه می‌دهد نیرویی بسیار را از انگشت خود شلیک کند، تلاش می‌کند تا از تعادل بین دنیای انسان و شیطان محافظت کند.

۸. Neon Genesis Evangelion

IMDb: 8.5

سریال‌های انیمه‌ای سریال‌های انیمه‌ای

انیمه Neon Genesis Evangelion یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین انیمه‌های ژاپنی – ساخته گایناکس و به کارگردانی هیدئاکی آنو – محسوب می‌شود که سال ۱۹۹۵ نخستین قسمت آن پخش شد.

این مجموعه علاوه بر موفقیت تجاری فوق‌العاده‌اش، تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیخته و جوایز متعددی کسب کرده و دنباله‌های آن بیش از دو میلیارد دلار فروخته‌اند. در این انیمه شینجی ایکاری پسری ۱۴ ساله است که پانزده سال بعد از یک فاجعه‌ی جهانی و نابودی زمین، به شهر زیرزمینی توکیو-۳ فراخوانده شده تا برای مقابله با حملات موجودات ناشناخته‌ای به‌اسم انجل (فرشته) به سازمان نرو (Nerv) بپیوندد. تشکیلات نرو، با ساخت ربات‌های نیمه‌مکانیکی غول‌پیکری که با قرار گرفتن نوجوان‌هایی مثل شینجی در آن‌ها کنترل می‌شوند، سعی در تقابلی حماسی با این تهاجم و حفظ بقای زمین دارد.

این مجموعه که یکی از شاهکارهای انیمه تاریخ به شمار می‌رود چند نوع پایان‌بندی دارد که یکی از پایان‌ها (پایان اصلی) نیز گنگ است و کشف کامل آن نیاز به کمی دقت دارد، همین امر باعث نارضایتی برخی از هواداران در زمان خود شده بود.

۷. Hunter x Hunter

IMDb: 9

بهترین انیمه سریالی هانتر ایکس هانتر بهترین انیمه سریالی هانتر ایکس هانتر

هانتر هانتر با یک داستان آشنا آغاز می‌شود: یک قهرمان جوان به نام گون که برای نخستین بار شهر خود را برای شروع یک ماجراجویی ترک می‌کند. او برای یافتن پدر فراموش شده‌اش که گون را ترک کرده بود جزیره را ترک می‌کند.

فراز و فرودهای احساسی و شخصیت‌پردازی قهرمانان و آنتاگونیست‌ها به بهترین شکل به تصویر کشیده شده و اکشن دراماتیک آن نیز در نوع خود فوق‌العاده است.

۶. Mob Psycho 100

IMDb: 8.6

بهترین انیمه سریالی بهترین انیمه سریالی

Mob Psycho 100 یکی دیگر از آثار مانگاکای ژاپنی با نام مستعار «وان» است که پیش از این مجموعه One-Punch Man را خلق کرده.

این سریال هم به‌عنوان تقلیدی از انیمه‌های سبک شونن و هم به‌عنوان نمونه‌ای عالی از آن به شمار می‌رود که درباره یک دانش‌آموز کلاس هشتمی به نام موب که در جن‌گیری ارواح شیطانی تخصص دارد.

نکته اصلی این است که قدرت‌های فراطبیعی او با احساساتش گره خورده است. اگر او را از صحنه حذف کنند، تمام دنیا در خطر قرار می‌گیرد. این سریال به دلیل طنز‌پردازی، شخصیت‌های کوچک اما به یاد ماندنی و سبک بصری نوین آن محبوبیت خود را حفظ کرده است.

۵. Hajime no Ippo

IMDb: 8.8

سریال‌های انیمه‌ای سریال‌های انیمه‌ای

هاجیمه نو ایپو که در آمریکا با عنوان Fighting Spirit نیز شناخته می شود، اقتباسی هیجان‌انگیز از یک مجموعه مانگای طولانی و فوق‌العاده است. ترکیبی از راکی و بچه کاراته‌کا را تصور کنید و سپس متوجه می‌شوید که باید انتظار چه چیزی را از این سریال درام نوجوانانه داشته باشید.

این انیمه سریالی یک بوکسور نوجوان به نام ایپو را دنبال می‌کند و تمرینات و پیشرفت‌های تدریجی او را به تصویر می‌کشد. چیزی که واقعا باعث درخشش این سریال می‌شود، این است که سعی می‌کند هر دو طرف مسابقه را به تصویر بکشد.

اینکه ایپو فقط برای اینکه بهترین باشد تمرین نمی‌کند، بلکه در کنار آن سعی می‌کند از مخالفان خود درک متقابل داشته باشد و با آن‌ها ارتباط بگیرد.

۴. Monster

IMDb: 8.7

بهترین انیمه سریالی بهترین انیمه سریالی

مانستر را به سادگی می‌توان یکی از بهترین‌ داستان‌هایی دانست که در قالب انیمه/مانگا روایت شده است.

این انیمه با به تصویر کشیدن بخش‌هایی از زندگی دکتر کنزو تنما، یک جراح مغز و اعصاب فوق‌العاده و جوان شروع می‌شود؛ پزشکی بسیار موفق و آینده‌دار که به‌تازگی با دختر ثروتمند رئیس بیمارستان محل کار خود هم نامزد کرده است. زندگی او مدام به سمت پیشرفت‌های بیشتر می‌رود و همه باور کرده‌اند که تنما فاصله‌ای تا تبدیل شدن به رئیس بخش جراحی و شاید حتی رئیس کل بیمارستان ندارد. اما آدم‌های پیرامون او بسیار بی‌اخلاق و به فکر منافع خود هستند.

این یک سریال تریلر دارک، بالغانه و تلخ است که تفاوت زیادی با سریال‌های انیمه‌ای دیگر دارد و همین تمایز است که آن را بسیار خاص می‌کند.

۳. One Piece

IMDb: 8.9

سریال‌های انیمه‌ای سریال‌های انیمه‌ای

انیمه وان پیس پس از گذشت ۲۰ سال و بیش از ۱۰۰۰ قسمت هنوز هم مخاطبانش را در سراسر جهان سرگرم می‌کند. گلدی راجر، پادشاه دزدان دریایی، موقع اعدام توسط نیروی دریایی از گنج بزرگی به اسم وان پیس صحبت می‌کند که باعث می‌شود عصر بزرگ دزدان دریایی با هدف رسیدن به ثروت و شهرت رقم بخورد.

در این بین نوجوانی به اسم مانکی دی لوفی، که می‌خواهد پادشاه دزدان دریایی شود، با جمع کردن یک گروه منحصربه‌فرد عازم گرند لاین، خطرناک‌ترین دریای جهان می‌شود و ماجراجویی‌های بزرگی را پشت سر می‌گذارد.

وان پیس، گنج بزرگ دنیای انیمه، پر از شخصیت‌های مثال‌زدنی، مکان‌های فوق‌العاده، اتفاق‌های شگفت‌انگیز، برخوردهای هیجان‌انگیز و یک دوره‌ی باشکوه از فانتزی‌های مختلف در بالاترین مرتبه است. این انیمه هنوز هم جزو بهترین انیمه‌های سریالی تاریخ و البته به تعبیری پادشاه انیمه‌های شونن محسوب می‌شود.

۲. Cowboy Bebop

IMDb: 8.9

بهترین انیمه سریالی بهترین انیمه سریالی

از پخش انیمه کابوی بیباپ نیز بیش از ۲۰ سال می‌گذرد، اما همچنان یک تجربه عالی، جذاب و درگیرکننده از ترکیب ژانرهای وسترن، نوآر، علمی-تخیلی و فضایی با رویکردی آینده‌نگر است.

در سال ۲۰۷۱ کل منظومه شمسی ازطریق دروازه‌های هایپر اسپیس قابل دسترس شده، سال‌ها بعد از اینکه زمین با بمباران شهاب‌سنگ‌ها غیرقابل سکونت شده حالا مریخ قطب جدید تمدن بشری است. درحالی‌که به‌نظر می‌رسد اتحادیه تبهکاری بین سیاره‌ای هم نفوذ بیشتری پیدا کرده است، برنامه‌ای به سبک وسترن برای دستگیری مجرم‌ها و تروریست‌ها جایزه تعیین می‌کند تا جایزه‌بگیرهایی که کابوی نامیده می‌شوند وارد عمل شوند.

این مجموعه در سال ۱۹۹۸ ساخته شد و به حدی موفقیت کسب کرد که به‌دنبال آن یک بازی ویدئویی در سال ۱۹۹۸، فیلمی سینمایی در سال ۲۰۰۱ و یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی در سال ۲۰۲۱ ساخته شد.

۱. Fullmetal Alchemist: Brotherhood

IMDb: 9.1

بهترین انیمه سریالی بهترین انیمه سریالی

رقابت اکثر آثار انیمه‌ای در جهت خلق دنیای پیچیده شخصیت‌ها و لحظا به‌یاد‌ماندنی و مبازرات هیجان‌انگیز آن‌ها شکل می‌گیرد. و این دقیقا همان چیزی است که سریال Full Metal Alchemist: Brotherhood را خاص می‌کند.

در دنیایی تخیلی شبیه‌به دوران بعد از انقلاب صنعتی اروپا، جایی‌که کیمیاگری علمی رایج و درحال رشد است، دو برادر به نام‌های ادوارد و آلفونسو الریک سعی می‌کنند به کمک کیمیاگری و جادوی سیاه، مادرشان را به زندگی بازگردانند اما در این کار شکست می‌خورند.

هیچ انیمه‌ای به اندازه‌ی کیمیاگر تمام‌فلزی: برادری نتوانسته علاقمندان به دنیای انیمه را در یک انتخاب تا این اندازه هم‌نظر نگه دارد. دلیل این امر را می‌توان در فلسفه‌ی اساسی نهفته در داستان یافت.

از دیگر سریال‌های انیمه‌ای درخشان می‌توان به Ghost in the Shell: Stand Alone Complex Black Lagoon و Gurren Lagann اشاره کرد.

IGN

برچسب‌ها:

نظر شما