شناسهٔ خبر: 58913999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خبرهای کوتاه از شهرستانهای خراسان رضوی / ۴ اسفند ماه ۱۴۰۱

خبرهای کوتاه از شهرستانهای خراسان رضوی / ۴ اسفند ماه را در این خبر مرور میکنیم.

صاحب‌خبر -

ثبت اشتغال‌زایی ۳۵۰ نفری در جهادکشاورزی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۳۵۰ نفرشغل ایجاد وشغل یک هزارو ۱۶۳ نفر نیزخبرهای کوتاه از شهرستانهای خراسان رضوی / ۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ در بخش کشاورزی شهرستان نیشابور تثبیت شده است.

علی مبارکی سرپرست معاونت سازمان ومدیرجهادکشاورزی نیشابور افزود: سامانه رصد ثبت اشتغال یکی از راهکار‌هایی است که دولت برای ساماندهی اشتغال ایجاد کرده و مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور با فعال‌تر کردن ادارات تخصصی و با بکارگیری تمام توان خود به‎ صورت ضرب الاجل با برنامه ریزی دقیق در مسیر تحقق تعهد اشتغال دستگاه خود حرکت می‌کند.

افزایش دامنه فعالیت آزمایشگاه غذا و دارو نیشابور در سامانه لیمز

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: کنترل سلامت مواد غذایی، آشامیدنی، فرآورده های طبیعی، سنتی، دارو و مکمل های غذایی یکی از مهم ترین برنامه های وزارت بهداشت و معاونت های غذا و دارو جهت ارتقا سلامت و تضمین کیفیت فرآورده های سلامت محور است .

دکتر مجید خجسته پور افزود: در بازدید اخیر بازرسین سازمان بهداشت جهانی و کارشناسان قطب از آزمایشگاه غذا و داروی نیشابور و بررسی دانش، مهارت، امکانات فنی و عملکرد و با تلاش و پیگیری همکاران شاغل در این آزمایشگاه مجوز افزایش دامنه فعالیت آزمایشگاه غذا و دارو در سامانه کشوری آزمایشگاه صادرشد.

آزمایشگاه غذا و داروی نیشابور در حال حاضر با دامنه آزمون های عمومی، شیمیایی و میکروبی در زمینه (فرآورده های لبنی، گوشتی غلات، کنسرو و مواد آرایشی و بهداشتی) فعالیت میکند.

کند بودن روند پرداخت تسهیلات اشتغال در بانک‌ها ی بردسکن
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بردسکن گفت: بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب بیش از ۱۰۰ پرونده از منابع تبصره ۱۶ بهزیستی و کمیته امداد در بانک‌ها معطل پرداخت تسهیلات هستند.

حسین غلامی افزود: از مجموع ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ کمیته امداد و بهزیستی تاکنون ۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است که با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه اشتغال ۵۵۲ نفر فراهم شده است.

وی گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی نیز دو میلیارد و سیصد میلیون تومان به شهرستان اختصاص پیدا کرد که تاکنون بیش از ۹۰ درصد این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

آغاز عملیات تکمیل پروژه بلوک زایمانی درکاشمر با تخصیص ۵۰میلیارد ریال

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: طرح ستاد بلوک زایمانی شهرستان کاشمر که از سال۹۴آغاز و به دلیل کمبود اعتبار با ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده بود که  با جذب اعتبارات لازم، عملیات ساختمانی آن، مجدداً آغاز شد.
مکارم افزود: این طرح  در دو طبقه در داخل بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) در حال ساخت است که اعتبار لازم به مبلغ ۵۰میلیارد ریال برای تکمیل این طرح اختصاص یافته است.
دیدار مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با امام جمعه شهرستان

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در دیدار با امام جمعه شهرستان  اجرای طرح سند توسعه را یکی از بهترین راه کار‌های پیشبرد اهداف کشاورزی نوین عنوان کرد و گفت: کشاورزی یکی از بخشهـای مهـم اقتصادی کشور و تامین کننده غذای مورد نیاز مردم و همچنین تامین کننده بخشی زیادی از مواد اولیه صنایع تبدیلی غذایی است.
محمد شجعی امنیت غذایی را در راستای امنیت ملی دانست و گفت: زیربخش‌های مختلف کشاورزی هر کدام به نوبه خـود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستندکه ضرورتاً باید همه زیربخش‌ها در کنار هم مورد توجه قرار گیرد

 

 

 

نظر شما