شناسهٔ خبر: 58897901 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ابداع شیوه جدید بازیابی توان حرکتی افراد دچار سکته مغزی

شبکه تلویزیونی بی بی سی اعلام کرد دانشمندان به شیوه جدیدی برای بازیابی توان حرکتی افرادی دست یافته اند که دچار سکته می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  شبکه تلویزیونی بی بی سی اعلام کرد دانشمندان به شیوه جدیدی برای بازیابی توان حرکتی افرادی دست یافته اند که دچار سکته می‌شوند.
دانشمندان در آمریکا می‌گویند از فناوری جدیدی برای بازیابی توان حرکتی دست و پای دو نفر استفاده کرده اند که دچار سکته شده اند. این گروه پژوهشی در شهر پیتزبورگ Pittsburgh توانست ازطریق کارگذاشتن الکترود در گردن این افراد، نخاع آن‌ها را تحریک به حرکت کند. دکتر مارکو کاپو گروسو (Marco Capo Grosso) یکی از پژوهشگران اصلی، نحوه کارکرد این شیوه درمانی را توضیح می‌دهد.
دکتر مارکو : تصور غالب ما این است که سکته نوعی بیماری مغزی و اتفاقی است که در مغز افراد رخ می‌دهد. این سخن درست است که درنتیجه اختلال در دستگاه گردش خون، لخته یا مشکلی در مغز بوجود می‌آید. گاهی هم مختل شدن دستگاه گردن خون سبب می‌شود که اکسیژن به مغز نرسد و فرد دچار سکته شود. اتفاقی که رخ می‌دهد این است که این آسیب مغزی، ارتباط بین مغز و نخاع انسان را از بین می‌برد. سلول‌های عصبی کنترل کننده حرکت بدن در نخاع واقع هستند. با خودمان فکر کردیم آیا می‌توان از فناوری استفاده کرد که بااستفاده از آن، سینگال‌هایی را تقویت کرد که بتواند از قسمت دچار ضایعه شده عبور کند و درنهایت بتواند توان این افراد را برای حرکت مجدد بازیابی کند.

نظر شما