شناسهٔ خبر: 58541622 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجمع دارالفتوای عراق در حمایت از فلسطین

دارالفتوای عراق در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و برای اعلام حمایت از ملت فلسطین، تجمعی در بغداد برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، دارالفتوای عراق در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و برای اعلام حمایت از ملت فلسطین، تجمعی در بغداد برگزار کرد.
سفیر فلسطین در بغداد و شماری از روحانیون و سران عشایر مختلف عراق در این تجمع حضور داشتند. شیخ احمد بن علی الصمیدعی مفتی جمهوری عراق بسیاری از نظام‌ها و ملت‌های عربی و اسلامی را به سبب بی توجهی به حوادث فلسطین، مورد انتقاد شدید قرار داد.
وی گفت: از نظام‌ها و حکام و ملت‌های عربی انتقاد می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم کسانی که به امور مسلمانان اهمیت نمی‌دهند مسلمان نیستند. فلسطینیان در حالی مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند که عزت و کرامت و شرافت و دین و مسجدالاقصی را حفظ می‌کنند. آیا حاکم شجاعی وجود دارد که وابستگی به غرب را کنار بگذارد و از ملت فلسطین حمایت کند؟
شیخ عبدالستار البیاتی رئیس دارالفتوا نیز گفت: به ملت فلسطین از صمیم قلب درود می‌فرستیم. برای فلسطینیان چیزی به نام تسلیم شدن معنا ندارد. فرهنگ فلسطینیان، فرهنگ عزت و مردانگی و شجاعت است.
احمد عقل سفیر فلسطین در بغداد نیز گفت: ملت عراق همیشه از ملت فلسطین حمایت کرده و مواضع عقیدتی و قدرتمندی در حمایت از آن‌ها اتخاذ کرده است.
خبرنگار المنار در پایان گزارش خود گفت: موضع عراق در برابر مسئله فلسطین کاملا روشن است و این تجمع نشان دهنده حمایت ملت عراق از ملت فلسطین است.

<div id="video-display-embed-code_9177512"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3739057/9177512?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما