شناسهٔ خبر: 58897563 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حاشیه‌های آفتاب‌گیری آذر و توران تا حاشیه جلسه دولت رفت

انتقاد‌ها در فضای مجازی به حضور ۲ توله یوز در پشت بام باعث شد، رئیس سازمان محیط زیست به آفتاب‌گیری توله‌یوز‌ها در پشت‌ بام واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ آقای سلاجقه، از پشت بام به‌عنوان بهترین راه برای آفتاب‌گیری نام برد و گفت: حتی انسان هم برای استفاده از نور خورشید به پشت‌بام می‌رود.
وی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره تصاویر منتشره از «آذر» و «توران» در پشت‌بام ساختمان، گفت: وضعیت این توله‌ها بسیار عالی است، در فضای مجازی به حضور این توله‌ها در پشت بام انتقاد شده بود، در حالی‌که حتی انسان هم برای استفاده از نور خورشید به پشت‌بام می‌رود و این بهترین راه برای آفتاب‌گیری است و این وضعیت هم در مورد این توله‌ها اتفاق افتاد.
سلاجقه افزود: هفتمین ماده یوز هم در منطقه توران دیده و رصد شده است.
رئیس سازمان محیط زیست از انتخاب ایران به‌عنوان میزبان نشست بین‌المللی گردوبار خبر داد و گفت: مرداد سال آینده این نشست برگزار خواهد شد.
پیشتر خبری مبنی بر نگهداری «آذر» و «توران» در پشت بام ساختمان منتشر شد که انتقاد طرفداران محیط زیست را درپی داشت، امّا مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان، آنرا تکذیب کرده و گفته بود: تابش نور خورشید موجب دریافت ویتامین D در توله‌‎یوز‌ها می‌شود که برای تنظیم سیستم اسکلتی آنان لازم و ضروری است که بر این اساس، ما فضای پاسیو را کاملاً شیشه‌ای کردیم که هم نورگیر و هم به دور از وزش باد است، ضمن اینکه کف پاسیو را هم با شن منطقه توران پوشاندیم تا شرایط کاملاً همگن با طبیعت شود.

نظر شما