شناسهٔ خبر: 58897157 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲

اختصاص ۲۰ درصد عوارض آلایندگی به سازمان حفاظت محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از پیشنهاد اختصاص ۲۰ درصدی منابع حاصل از عوارض آلایندگی به استناد قانون مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه سال آینده کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی سلاجقه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در حیاط دولت تاکید کرد: در صورت تصویب این پیشنهاد و پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور و براساس ماده (۵) اساسنامه صندوق ملی محیط زیست، اعتبار تخصیص یافته صرف اعطای تسهیلات و حمایت‌های مالی برای کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از تخریب محیط زیست خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه خواستار اختصاص ۲۰درصد عوارض آلایندگی به صندوق ملی محیط زیست شد و این پیشنهاد در کمیسیون تخصصی مجلس به ۳۵ درصد افزایش یافت، اما متاسفانه در کمیسیون تلفیق رد شد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: دولت به آلودگی به عنوان درآمد نگاه نمی‌کند و مطمئن باشید سعی می‌کنیم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با همت نمایندگان این پیشنهاد تصویب شود.

<div id="video-display-embed-code_9279282"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3763927/9279282?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما