شناسهٔ خبر: 58856031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرینان کاهش بیکاری را در پی داشته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: کارفرمایان حلقه طلایی بین مردم و حاکمیت هستند؛ در یک سال گذشته تعداد بنگاه‌های اقتصادی و تعداد کارآفرینان رشد داشته که این موضوع باعث افزایش شغل و تولید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بهنام نظری امروز در دهمین جشنواره تکریم کارفرمایان برتر استان مرکزی اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با تحریم‌های شدید و ظالمانه به دنبال ضربه زدن انقلاب، کشور و تولید و ایجاد نارضایتی در بین مردم بوده و هستند.

وی افزود: مقابله با تحریم‌ها و توطئه‌های اقتصادی و خنثی‌سازی آن نیازمند تلاش‌های جهادی و بیش از پیش کارآفرینان که افسران اقتصادی محسوب می‌شوند و در خط مقدم جبهه هستند، است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه دولت سیزدهم بدهی‌های خود به سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کرده و می‌کند ادامه داد: این کار در چند سال‌ گذشته بی‌سابقه بوده، تاکنون ۹۰۰ میلیارد ریال از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

اکرمی ادامه داد: کارفرمایان حلقه طلایی بین مردم و حاکمیت هستند؛ در یک سال گذشته تعداد بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرینان رشد داشته که این موضوع باعث افزایش شغل و تولید شده و آمار بیکاران را کاهش داده است.

وی با اشاره به لزوم جلوگیری از هدر رفت سرمایه کارآفرینان اضافه کرد: در برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی «کارمزدی» جای «روزمزدی» را گرفته که این کار باعث افزایش تولید، اشتغال و جلوگیری از هدر رفت سرمایه کارآفرینان شده است.

علیرضا حسینی مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه بیش از ۲۳ هزار کارفرما در استان با اداره کل در ارتباط هستند گفت: این افراد شامل ۱۷ هزار و ۳۶۶ کارفرمای کمتر از پنج کارگر، ۲ هزار و ۲۷۷ کارفرمای با ۲ تا هفت نفر کارگر، ۲ هزار و ۴۹۶ کارفرمای با تعداد کارگر ۲۲ تا ۵۰ نفر کارگر و ۷۹۵ کارفرمای بالای ۵۰ کارگر می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد کارفرمایان استان حق بیمه کارگران شاغل در کارگاه‌ها را به صورت منظم پرداخت می‌کنند. افزود: در یک سال گذشته ۲۹۰ کارگاه به تعداد کارگاه‌های استان مرکزی افزوده شده‌ است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی میزان طلب خود از شرکت‌های تولیدی استان را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: این رقم تا ۲ سال گذشته یک هزار میلیارد تومان بود.

پایان پیام/

نظر شما