شناسهٔ خبر: 58818529 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اتحادیه آفریقا به ایستادگی در برابر تروریسم ادامه می دهد

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا: کشور‌های ما در حالیکه همبستگی بین کشور‌های قاره آفریقا وجود ندارد، به ایستادگی در برابر تروریسم ادامه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر؛ موسی فکی رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در نشست افتتاحیه سی و ششمین دوره اجلاس سران آفریقا در آدیس آبابا، گفت کشور‌های ما در حالیکه همبستگی بین کشور‌های قاره آفریقا وجود ندارد، به ایستادگی در برابر تروریسم ادامه می‌دهند.

وی افزود باید برای تسریع اجرای توافق منطقه تجارت آزاد در قاره آفریقا تلاش کنیم. قاره آفریقا باید حضور دائم در شورای امنیت داشته باشد.

<div id="video-display-embed-code_9260369"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3759045/9260369?width=600&height=300"></script></div>


موسی فکی تصریح کرد بی ثباتی و نبود انتقال قانونی قدرت در بخش‌هایی از قاره آفریقا باعث تشویق تروریسم می‌شود و بر اوضاع اقتصادی تاثیر منفی دارد. اتحادیه آفریقا برای حل بحران‌های سیاسی تلاش می‌کند و نقشه راهی برای ساکت کردن صدای سلاح‌ها در قاره آفریقا داریم. تروریسم در بسیاری از کشور‌های آفریقایی وجود دارد و به همبستگی بین المللی با کشور‌های آسیب دیده نیاز داریم. از تلاش‌ها برای برقراری آشتی و صلح در اتیوپی، لیبی و سودان و مبارزه با تروریسم در سومالی قدردانی می‌کنیم. به علت نبود اراده سیاسی نزد بعضی طرف‌ها نمی‌توانیم اهداف خودمان را محقق کنیم.

نظر شما