شناسهٔ خبر: 58776041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نوسازی ابزار کشاورزی زیمبابوه با تحکیم روابط با ایران

خبرگزاری صدا و سیما

وزیر کشاورزی، شیلات، آب، اقلیم و توسعه روستایی جمهوری زیمبابوه گفت: امیدواریم با تقویت روابط جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه نیاز‌های ما به تراکتور رفع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی انکسیوس جونگو ماسوکا در جریان سفر یک روزه به تبریز و بازدید از کارخانه تراکتورسازی تبریز با اشاره به اینکه همراه با تیمی از بخش تنباکو و مکانیزاسیون به این استان سفر کرده است گفت: در سطح سیاسی و مقامات ارشد کشور زیمبابوه این اراده وجود دارد که در بخش‌های اقتصادی و فنی روابط دو کشور تحکیم یابد.

وی ادامه داد: روز گذشته ملاقات‌های خوبی با وزیر جهاد کشاورزی ایران در ارتباط با مباحثی مانند آبیاری و مکانیزاسیون کشاورزی داشته ایم.

وزیر کشاورزی زیمبابوه ادامه داد: علاوه بر ۹ هزار دستگاه تراکتور فعال موجود در بخش کشاورزی، این کشور نیاز به ۲۰ هزار دستگاه دیگر وجود دارد و ۶۱ درصد مردم زیمبابوه در روستا‌ها زندگی می‌کنند و برای ارتقای زندگی خود نیاز به ادوات کشاورزی دارند.

وی اضافه کرد: بخش دیگری از جامعه زیمبابوه را روستاییان خرده پا تشکیل می‌دهند که برای گذران زندگی و شخم زدن زمین نیازمند تراکتور‌هایی با قدرت اسب بخار پایین‌تر هستند. در این بخش نیز ۲ هزار دستگاه تراکتور فعال وجود داشته و به ۱۰ هزار دستگاه دیگر نیاز است.

انکسیوس جونگو ماسوکا اظهار امیدواری کرد با تقویت روابط دو کشور نیاز‌های این زیمباوه در ارتباط با تامین تراکتور مورد نیاز مرتفع شود.

 

نظر شما