شناسهٔ خبر: 50585051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

تاکید بر تولید ادوات کشاورزی در شرکت تراکتورسازی تبریز

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی تولید ادوات کشاورزی در شرکت تراکتورسازی تبریز را خواستار شد.

صاحب‌خبر -
تاکید معاون وزیر جهاد کشاورزی بر تولید ادوات کشاورزی در تراکتورسازی تبریزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، مهاجر در جمع مدیران شرکت تراکتورسازی تبریز با اشاره به اینکه این کارخانه الگوی خوبی است که بقیه کارخانه ها هم می توانند مثل این کارخانه عمل کنند افزود: ما باید در این کارخانه با  استفاده از دانش محققان علاوه بر تراکتور، ادوات کشاورزی هم تولید کرده و تحویل کشاورزان دهیم.
 
وی اضافه کرد: امیدواریم این کارخانه به تکنولوژی بالاتری برسد که در کنار تراکتور، ادوات کشاورزی مورد نیاز کشور نظیر  خاک ورزها، کارنده ها سمپاش ها و کودپاش ها که دارای تکنولوژی پیچیده تری است تولید کند.
 
وی با بیان اینکه اگر در شرایط تحریم کارخانه تراکتورسازی ایران نبود ما با مشکلات زیادی مواجه می‌شدیم خاطرنشان کرد: این کارخانه باعث شد ما نیاز کشوررا تا اندازه زیادی در داخل کشور تامین کنیم.
 
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی همچنین در جلسه پیشرفت جهش تولید در دیمزارها و کشاورزی قراردادی در تبریز گفت: با توجه به خشکسالی‌های پیش آمده با کمک ستاد اجرایی فرمان امام ( ره ) کشت در دیمزارها انجام می شود که ستاد اجرایی فرمان امام ( ره ) در ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتاراراضی  حمایت‌های مالی در حد ۳۶۰ میلیارد تومان دارد که ۳۰۰ میلیارد تومان آن کمک های ارزان قیمت با همکاری بانک کشاورزی است. 
 
مهاجر افزود: در کشت دیمزارها، وزارت جهاد کشاورزی هم با کمک مهندسان، کارشناسان و محققان به کشاورزان کمک می‌کند تا از نهاده ها بیشترین استفاده را بکنند.  
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از راه اندازی سامانه ای خبر داد که برای ضبط تمام محصولات یارانه دار تعریف شده و و کود از مبدا ورود تا وقتی که به دست کشاورز برسد در این سامانه قرار می گیرد و تمامی شهرستان ها مراکز خدماتی مجهز به این سامانه شده اند.
 
مهاجر بر کشت قراردادی و استفاده از کودهای به ویژه کود پتاس تاکید کرد و گفت: در شرایطی که با تنش های آبی و نامناسب بودن شرایط خاک مواجه هستیم، استفاده از کودها در کشت قراردادی می تواند منجر به نتایج خوب شود.
 
 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت: سطح زیر کشت اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی 370 هزار هکتار است که عمده تاکید در تولید و سطح زیر کشت، دیم است.
فتحی افزود: از 5 میلیون تن میزان تولیدات بخش کشاورزی استان 3 میلیون تن مربوط به زیر بخش زراعت است.
 

نظر شما