شناسهٔ خبر: 58766978 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازسازی لکوموتیو شرکت به همت تلاشگران مدیریت راه آهن و ترابری

لکوموتیو TGM ۴-۲۷۵۶ روسی شرکت، به دست کارکنان متخصص و تلاشگر مدیریت راه آهن و ترابری ذوب آهن اصفهان با موفقیت بازسازی شد و در مدار تولید قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از دنیای معدن؛ آقای افشین ژیانی فر، سرپرست تعمیرات ناوگان با اعلام این خبر گفت: این لکوموتیو از ماه‌ها قبل به دلیل یاتاقان زدن میل لنگ و همچنین تامین نشدن قطعات یدکی از ناوگان حرکت خارج شد و بنا به نیاز شدید و محدودیت در تعداد لکوموتیوها، مدیریت راه آهن و ترابری تصمیم گرفت باوجود کمبود قطعات با همکاری مدیریت خرید و سفارشات، قطعات موردنیاز تامین و لکوموتیو را بازسازی کند.
وی افزود: گراف اجرایی تهیه شد و باهمت و همکاری کارشناسان، تکنسین‌ها و تعمیرکاران واحد تعمیرات ناوگان، دفتر فنی و تدارکات مدیریت، پس از پیاده سازی و دمونتاژ موتور، بلوکه و میلنگ، مونتاژ موتور لکوموتیو آغاز شد و پس از مونتاژ و اورهال کامل موتور و نصب آن، دوره تست نیز با موفقیت سپری شدو لکوموتیو در چرخه سیر قرارگرفت.
ژیانی فر گفت: با برنامه ریزی انجام شده امیدواریم بتوانیم تعدادی از لکوموتیو‌های متوقف شده را تا پایان سال راه اندازی کنیم، چون این امر طرحی بسیار حیاتی برای تسهیل در امر حمل ونقل ریلی مدیریت راه آهن و مجموعه پشتیبانی از تولید کارخانه خواهد بود.
آقای سیف اله سلامی، تکنسین تعمیرات نیز گفت: با توجه به این که تکنولوژی و دانش تولید این نوع لکوموتیو در دهه ۷۰ میلادی بوده و نقص‌های فراوان در حفاظت از موتور و کارکرد تجهیزات جانبی آن وجود داشت موفق شدیم با انجام برنامه ریزی دقیق و با کمترین توقفات آن را راه اندازی کنیم.
آقای مهدی ملکی تکنسین برق ناوگان نیز گفت: برخی از مدارات هشدار دهنده و توقف دهنده لکوموتیو را قبل از بروز هرگونه خرابی منجر به توقف کامل لکوموتیو، نصب کردیم و با این کار، عمر لکوموتیو و کارکرد آن را به شدت افزایش دادیم که این امر به صورت مستقیم و غیرمستقیم صرفه جویی زیادی به همراه داشته است.
آقای اصغر شیری تکنسین تعمیرات ناوگان نیز گفت: این واحد موفق شد با استفاده از امکانات محدود و باوجود چالش‌های فراوان و با استفاده از توان و دانش کارکنان خود این لکوموتیو را بازسازی کرده و در مدار بهره برداری قرار دهد.

نظر شما