شناسهٔ خبر: 58722989 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

وحیدی دستجردی، نخستین وزیر زن جمهوری اسلامی:زنان با میل خودشان حجاب را انتخاب کردند/ دختران بی‌حجاب، همگی در جریان پیروزی انقلاب محجبه شدند

مرضیه وحیدی دستجردی با اشاره به سابقه بحث حجاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: حضرت امام همواره به زنان توصیه می‎‌کردند که اجازه ندهید از شما سوءاستفاده کنند و ملعبه نباشید. بعد از انقلاب هم حرکت خیلی جزئی توسط بیست سی نفر از زنان بی‌حجاب شکل گرفت که شعارهایی هم دادند و البته برخوردی هم با آنها نشد. در ادامه مسیر انقلاب، زنان خودشان و با میل خودشان حجاب را انتخاب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مرضیه وحیددستجردی نخستین وزیر زن جمهوری اسلامی و عضو هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) در چهارمین قسمت از برنامه «حضور» در خصوص دلیل گرایش زنان در دوران انقلاب اسلامی به مکتب و اندیشه حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: به نظر من امام (ره) خودشان یک معجزه بودند و تحول خیلی عجیبی را با بیان‌شان ایجاد کردند.

وی افزود: وقتی امام(ره) می‌فرمودند«زنان ما زنانی جامعه‌ساز و انسان‌ساز هستند»، زنان احساس می‌کردند که باید اینطور باشند. اینکه می‌گفتند «تحولی که در زنان ایجاد شده، بیش از تحولی است که در مردان ایجاد شده»، زنان به خودشان غره می‌شدند و احساس می‌کردند که زنِ واقعی دارد دیده می‌شود؛ بنابراین سعی می‌کردند آن‌طور باشند که حضرت امام(ره) می‌فرمودند.

دستجردی با بیان اینکه در این تحول و شگرفی، زنان جلوتر از مردان بودند، گفت: من این را یک معجزه می‌دانم. معجزه بیان ایشان و آن روحیه و رایحه‌ای از اسلام که ایشان آن را به زنان و مردان تزریق کردند.

دستجردی تصریح کرد: بنده در آن زمان دانشجوی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران بودم. در کل دانشجویان پزشکی دختر، فقط من و یک دختر خانم دیگر حجاب داشتیم. بقیه بی‌حجاب بودند. ولی همین دختران بی‌حجاب، همگی در جریان پیروزی انقلاب محجبه شدند؛ در حالی که هنوز انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده بود.

وی گفت: این واقعاً قدرت امام (ره) بود و آن معجزه حضرت امام بود که با رفتار و بیان‌شان، زنان را تشویق می‌کردند و بهای عجیبی به زنان می‌دادند و می‌گفتند «شما زنان انسان‌سازید؛ شما جامعه‌سازید». «از دامان زن به مرد به معراج می‌رود. زنان نیمی از جامعه هستند و نیم دیگری را هم در دامن خودشان تربیت می‌کنند».

دستجردی با اشاره به سابقه بحث حجاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: حضرت امام همواره به زنان توصیه می‎‌کردند که اجازه ندهید از شما سوءاستفاده کنند و ملعبه نباشید. بعد از انقلاب هم حرکت خیلی جزئی توسط بیست سی نفر از زنان بی‌حجاب شکل گرفت که شعارهایی هم دادند و البته برخوردی هم با آنها نشد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه مسیر انقلاب، زنان خودشان و با میل خودشان حجاب را انتخاب کردند. مسأله حجاب اینطور پیش رفت. بعد هم هر قدر پایه‌های حکومت تثبیت می‌شد، علامت این بود که ما یک کشور اسلامی هستیم و قوانینی داریم که براساس قوانین اسلامی است و باید آن را رعایت کنیم. مردم هم به احترام حکومت جمهوری اسلامی، آنها را رعایت می‌کردند.

منبع: جماران 

 

 

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما