شناسهٔ خبر: 58722282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آوار «VAR» بر سر فوتبال کهگیلویه و بویراحمد/آقای افشاریان؛ یک راه را انتخاب کن

همه این فراز و فرودها یک طرف و بی‌خاصیتی هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد که وظیفه تسهیل‌گری برای رشد و توسعه فوتبال استان را دارد از سوی دیگر؛ هیئت نه تنها باری از مشکلات برنداشته بلکه بر مشکلات فوتبال کهکیلویه و بویراحمد افزوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد در هر زمینه‌ای که حساب کنیم از استان‌های با نیروی انسانی مستعد و آکنده از جوانانی باهوش و با استعداد است که می‌توانند چه در سطح ملی و چه در سطوح بین المللی برای کشور و استان خود افتخار آفرینی کنند.

در زمینه ورزش نیز این استان جوانانی دارد که در رشته‌های مختلف تیمی و انفرادی قادر به افتخار آفرینی برای کشور و استان خود هستند به خصوص در رشته فوتبال که نشان داده اند با اندک توجهی می‌توانند در میان باشگاه‌های بزرگ فوتبال ایران خودنمایی کرده و همچنان که تیم فوتبال شهرداری یاسوج در مقطعی و تیم فوتبال صنعت نفت گچساران در مقطع دیگر توانستند به فوتبال ایران خود را تحمیل کنند.

تیم فوتبال شهرداری یاسوج که به همت شهردار اسبق مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قدم به عرصه وجود گذاشت توانست با اندک حمایتی از سوی شورای اسلامی آن دوره و همچنین شهردار آن هنگام برای فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح ملی دلبری کند.

تیم فوتبال شهرداری یاسوج با ترکیبی از جوانان بومی و همچنین تعدادی از بازیکنان غیر بومی توانست در لیگ دسته یک فوتبال ایران و همچنین در جام حذفی کارهای بزرگی کند و یقه بسیاری از تیم‌ها را چه در یاسوج و در شهرهای دیگر کشور بچسبد و حتی تا مرزهای رسیدن به لیگ برتر فوتبال ایران پیش برود و تنها یک گام مانده به لیگ برتر به دلایل مختلف از جمله به واسطه دست هایی که نمی‌خواستند این تیم از رسیدن به قله فوتبال ایران باز ماند و چندی بعد نیز به دلیل بی توجهی و همچنین حضور مسئولانی که اعتقادی به ورزش و فوتبال ندارند بساط این تیم برای همیشه برچیده شود.

تیم فوتبال صنعت نفت گچساران نیز در برهه‌ای از زمان که مسئولان نفت و گاز این شهرستان تفکر ورزشی داشتند توانست در فوتبال کشور و در لیگ دسته اول فوتبال ایران نتایج جالب توجهی بگیرد اما از آن زمان که افراد غیر ورزشی بر مسند مسئولیت نفت و گاز گچساران نشستند این تیم نیز روز به روز سیر نزولی را پیمود تا اینکه اکنون سال‌ها در لیگ دسته دوم فوتبال ایران جا خوش کرده است.

اما همه این فراز و فرودها یک طرف و بی‌خاصیتی هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد که وظیفه تسهیل‌گری برای رشد و توسعه فوتبال استان را دارد از سوی دیگر؛ هیئت نه تنها باری از مشکلات برنداشته بلکه بر مشکلات فوتبال کهکیلویه و بویراحمد هم افزوده است.

تا پیش از مدیریت کنونی هیات فوتبال استان، کسی آنچنان نسبت به توسعه فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد انتظار چندانی نداشت اما با روی کار آمدن خداداد افشاریان به عنوان داور پیشکسوت بین‌المللی فوتبال کشور و به دنبال آن حضور در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با سکوی پرتاب و پرش هیئت فوتبال استان و در ادامه کسب جایگاه ریاست کمیته داوران فوتبال کشور همگان فکر می‌کردند خداداد افشاریان برای فوتبال استان معجزه خواهد کرد.

اما نه تنها برای فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد و هیئتی که خود ریاست آن را بر عهده دارد کاری انجام نداد بلکه روز به روز شاهد سیل انتقادات بر عملکرد او در راس ریاست کمیته داوران فوتبال کشور هستیم.

مشکلاتی که بسیاری آن را به نداشتن سیستم کمک داور ویدئویی یا همان VAR نسبت می‌دهند و معتقدند که هیئت رئیسه کنونی فدراسیون فوتبال و در رأس آن رئیس کمیته داوران نخواسته یا نتوانسته که این تکنولوژی را در فوتبال ایران راه اندازی کنند.

مشکلات داوری فوتبال کشور به حدی زیاد شده که همه تیم ها و باشگاه‌ها اظهار نارضایتی از داوری ها داشته و دارند که مسلما دیگر خداداد افشاریان به عنوان رئیس کمیته داوران و همچنین در کنار آن به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد قطعاً توانی و رمقی برای رسیدگی به وضعیت فوتبال استان ندارد.

استانی که اکنون تنها یک نماینده در لیگ دسته دوم فوتبال کشور یعنی صنعت نفت و گاز گچساران را دارد و مرکز استان یعنی شهر یاسوج که ظرفیت بسیار بالایی برای حضور در مسابقات لیگ های برتر فوتبال ایران از لیگ برتر تا لیگ دسته اول و دوم را دارد جایگاهی در فوتبال کشور نداشته و در یک کلمه می توان گفت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد چوب سیستم کمک داور ویدئویی یا VAR را می‌خورد و به عبارتی آوار VAR ر روی فوتبال کهگیلویه و بویراحمد خراب شده است.

خداداد افشاریان به عنوان رئیس کمیته داوران باید این را بداند که اگر جایگاهی در تهران برای خود کسب کرده به واسطه ریاست هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد است و اگر جایگاه خود را در استان نداشته باشد هیچ گاه چنین جایگاهی در راس فوتبال کشور نخواهد داشت بنابراین باید به خود آمده و فکری به حال وضعیت فوتبال مریض و بیمار کهگیلویه و بویراحمد کند فوتبالی که بسیاری از موسپیدان و پیشکسوتان و حتی فوتبالیست‌های کنونی معتقدند رها شده و معلوم نیست که متولی کنونی فوتبال استان چه کسی است.

با این تفاسیر آقای افشاریان باید یک راه را انتخاب کند یا رفتن از هیئت استان و خدمت در تهران یا ماندن و تلاش کردن مردانه برای احیای این فوتبال بیمار و جان از بدن خارج شده.

انتهای پیام/

نظر شما