شناسهٔ خبر: 5868291 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آمریکا مذاکرات صلح یمن را مفید ارزیابی کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا از مذاکرات میان گروههای معارض یمنی در ژنو استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بين الملل «خبرگزاري دانشجو»، جان کربی، مذاکرات صلح یمن را که روز جمعه بدون هر گونه توافق یا آتش بس پایان یافت، «شروعی مفید» برای یک فرایند احتمالی طولانی مدت دانست.سخنگوی وزارت خارجه امریکا در یک کنفرانس خبری کوتاه روزانه درباره مذاکرات یمن به خبرنگاران گفت : «ما این را شروعی مفید و فقط یک شروع یافته ایم. ما باید امیدوار باشیم که این (گفتگوها) بتواند یک فرایند طولانی مدت باشد.»

 

طرف‌های درگیر در بحران یمن روز دوشنبه (۱۵ ژوئن، ۲۵ خرداد) مذاکرات خود را با یک روز تأخیر در ژنو آغاز کردند.

 

اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، روز جمعه (29 خرداد) از پایان بدون نتیجه مذاکرات خبر داد و ابراز امیدواری کرد در دور جدید مذاکرات، توافق آتش بس ممکن است خیلی زود حاصل شود.

 

هیات اعزامی جنبش مردمی انصارالله یمن نیز از «مانع تراشی برخی از طرف‌ها» در روند مذاکرات ژنو انتقاد کرده و افزودند مذاکرات اخیر در حقیقت آغاز یک روند سیاسی برای رفع شکاف‌ها و اختلافات میان طرف‌های درگیر در این کشور است.

 

آن‌ها به امتناع گروه مورد حمایت سعودی ها از همکاری در «موضوعات عمیق» و اصلی اشاره کردند و گفتند: «هدف از این رویکرد این بوده است که یمنی‌ها به راه حل‌های آشکار دست نیابند و تجاوز سعودی و محاصره تحمیلی آن بر مردم یمن ادامه یابد.»

نظر شما