شناسهٔ خبر: 58642274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فجر۴۴| بهره‌برداری از صدها طرح به‌مناسبت فجر چهل‌وچهارم در استان کرمان

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر صدها طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی، فرهنگی و ورزشی در شهرستان‌های استان کرمان افتتاح و کلنگ‌زنی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، در هفتمین روز از دهه مبارک فجر شهرستان‌های استان کرمان شاهد افتتاح و بهره‌برداری صدها پروژه بودند و هزاران نفر از مزایای آن برخوردار شدند.

افتتاح وکلنگ زنی چند پروژه بهداشت و درمان در شهرستان انار

با حضور سرهنگ حسین‌خانی معاون سپاه ثارالله استان، مسؤولان شهرستان انار ودکتر محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان چند طرح بهداشتی و درمانی در منطقه انار افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

 تجهیزات کامل مرکز فیزیوتراپی کلینیک امین با هزینه‌ای معادل یک‌میلیارد تومان از سوی خیر بهروز آگاه، سالن ابن سینا مرکز بهداشتی شهید باهنر انار با زیر بنای ۱۰۰متر مربع و هزینه ۷ میلیارد و پانصد میلیون ریال که از این مبلغ ۴میلیارد از سوی خیران و مابقی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تأمین شده است، افتتاح شدند.

کلنگ احداث مرکز جامع سلامت روستای لطف آباد با زیربنای ۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۵ میلیارد تومان و کلنگ مرکز جامع سلامت دهستان بیاض با زیربنای۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۵ میلیارد تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، همچنین کلنگ خانه بهداشت روستای شاهم آباد در زمینی به مساحت ۱۰۰۰متر مربع و زیربنای ۱۰۰متر مربع و اعتبار یک‌میلیارد تومان به زمین زده شد که زمین این خانه بهداشت از سوی خیر حاج فاطمه درویشی اهدا شده است.

افتتاح ۳۱ طرح عمرانی در ریگان

 در شرق استان کرمان نیز امروز خبرهای خوبی از افتتاحیه‌ها و کلنگ‌زنی‌ها به گوش رسید.

به گفته فرماندار ریگان، ‌۳۰پروژه برق‌رسانی در زمینه توسعه، احداث و رفع افت ولتاژ شبکه‌های روستایی افتتاح شد.

 مراد آبیار عنوان کرد: این پروژه‌ها در دو بخش گنبکی و مرکزی با اعتبار ۳۲۲۰ میلیارد ریال اجرا شدند.

وی یادآور شد: برق‌سانی در ریگان به طول ۹۰۰ کیلومتر با ۹۵۰ ترانس به ۱۹۳۰۰ مشترک انجام می‌شود.

 فرماندار ریگان از افتتاح یک راه روستایی در منطقه اسلام آباد نیز خبر داد و گفت: این راه روستایی به‌طول ۱کیلومتر و با اعتبار ۲ میلیارد تومان افتتاح شد و با افتتاح این طرح تردد برای اهالی این روستا آسان شد.

بهره‌برداری از ۸ طرح با اعتبار ۴۶۷ میلیارد ریال در زرند

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارکه فجر با سرمایه‌گذاری ۴۶۷ میلیارد  ریال ۸ طرح مختلف عمرانی و خدماتی شهرداری زرند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 به گفته سید رضا حسینی‌نژاد فرماندار شهرستان زرند، این طرح‌ها در قالب افتتاح ۲ پارک زیتون و قرنی به مساحت ۳ هزار و۸۰۰ متر مربع جمعا با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، افتتاح روشنایی معابر با لامپ‌های ال‌ای‌دی به‌طول ۲ هزار و ۵۹۹ متر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، افتتاح ۱۸ هزار متر مربع آسفالت معابر با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال، افتتاح المان میدان نماز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، بهسازی پارک ۱۵ خرداد به مساحت ۵ هزار متر مربع و اعتبار ۵۰ میلیارد ریال بودند.

همچنین افزوده شدن ۸ دستگاه خودرو به ناوگان حمل و نقل شهرداری با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی ۶۰ هزار متر مربع آسفالت با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال از طرح‌های هفتمین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان زرند بودند.

سیرجان در هفتمین روز دهه فجر

 طرح آبیاری تحت فشار قطره‌ای زیر سطحی به وسعت ۱۸ هکتار در روستای اکبرآباد دیوان‌بیگی سیرجان به بهره‌برداری رسید.

فرماندار سیرجان گفت: این طرح با هزینه ۱۲ هزار ۶۰۰ میلیون ریال از اعتبارات بلاعوض دولت و سهم کشاورزان به اتمام رسیده است.

ساختمان دهیاری حسن آباد شیخ‌ها نیز امروز به با زیربنای ۸۰ متر مربع و هزینه ۸ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی به بهره‌برداری رسید. باجه پست بانک روستای شریف آباد در بخش مرکزی سیرجان با هزینه یک‌میلیارد ریال افتتاح شد و عملیات اجرایی بوستان و دفتر دهیاری شریف آباد با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال آغاز شد.

 طرح روشنایی معابر و زمین چمن روستای خیرآباد با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال، بازسازی شبکه آب و طرح آب شیرین‌کن روستای عشایری چاه‌گز،  چاه‌هستن و چاه گز بهره‌برداری شد که در این طرح که ۹۵ خانوار از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند ۹ هزار میلیون ریال از اعتبارات دولتی و آبفای سیرجان هزینه شده است.

همچنین عملیات اجرای احداث بلوار خلیج فارس به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و ۴۵ میلیارد ریال اعتبار و احداث پارک بنفشه به متراژ ۱۸۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در روستای فخرآ‌باد نیز از جمله طرح‌هایی بود که عملیات اجرایی با تامین اعتبار لازم آغاز شد.

در شهرستان کوهبنان نیز امروز ده‌ها طرح افتتاح و کلنگ‌زنی شدند.

این طرح‌ها شامل اجرای آسفالت معابر روستای ده خواجه از توابع بخش مرکزی کوهبنان از محل اعتبارات قیر رایگان به متراژ ۲۵۰۰متر مربع با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان سهم بنیاد مسکن و با مشارکت دهیاری و بخشداری، اجرای طرح هادی روستای درب هود کوهبنان از محل اعتبارات فاقد دهیاری با اعتبار بالغ بر ۶۵۰ میلیون تومان شامل ۱۸۰۰مترمربع زیرسازی، آسفالت و سنگفرش پیاده رو و جدول از دیگر طرح های افتتاحی بنیاد مسکن کوهبنان بود.

اجرای ترمیم نوار حفاری شرکت گاز روستاهای ده‌علی، شکر آباد، افزاد و فتح آباد با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ششصد میلیون تومان به متراژ ۳۰۰۰مترمربع از دیگر پروژه‌های بنیاد مسکن در کوهبنان بود.

 بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی، گازرسانی، لوله‌گذاری به مزارع شهرستان در هفتمین روز از دهه فجر در کوهبنان انجام شد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

نظر شما