شناسهٔ خبر: 58620884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح و کلنگ زنی ۱۱ طرح در رودان + عکس

در ششمین روز از دهه مبارک فجر با حضور فرماندار رودان ۱۱ طرح در این شهرستان مورد افتتاح و کلنگ زنی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا سالاری در حاشیه آیین افتتاح این طرح ها در گفتگو با  خبرنگار فارس در رودان اظهار داشت: در ششمین روز از دهه مبارک فجر ۱۱ طرح در حوزه های راه،  توسعه عمران شهری و روستایی، ورزش، بهداشت و  آموزش با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان مورد بهره برداری و کلنگ زنی قرار گرفت.

فرماندار رودان تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی راه روستای بادافشان اولین طرح ششمین روز دهه فجر در این شهرستان بود.

وی ادامه داد: این طرح شامل عملیات اجرایی بازگشایی و زیر سازی مسیر و ابنیه فنی می باشد که   راه بادافشان را به راه اصلی مسیر رودان به رودخانه متصل می کند.

سالاری افزود: این راه به طول ۶ کیلومتر با اعتباری بالغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان  از محل خیرین و مسوولیت اجتماعی صنایع و معادن و اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری در فاز اول اجرا خواهد شد.

 

وی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی روستای بجک در بخش مرکزی شهرستان رودان خبر داد و گفت: این طرح به طول ۴ و نیم کیلومتر با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان احداث خواهد شد و تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: این طرح  از طرح های نیمه تمام و معطل مانده شهرستان و  مطالبه جدی مردم روستای بجک بود که در شش ماه آینده محقق خواهد شد.

فرماندار رودان بیان داشت: در این روز گلنک دبستان دو کلاسه روستای سیزه در بخش رودخانه نیز به زمین زده شد.

وی ادامه داد: این دبستان با مشارکت جمعیت امام رضایی ها در دو  کلاس‌ با هزینه ایی ۹ میلیارد ریال با زیر بنای ۱۱۰ متر احداث خواهد شد.

سالاری افتتاح بوستان ولایت روستای رهدار در بخش مرکزی رودان را دیگر طرح روز ششم دهه فجر عنوان کرد و گفت: این پروژه  با ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر  شامل فضای سبز، جدول گذاری و وسایل بازی توسط دهیاری راهدار احداث شده است.

 

وی افزود: بهره برداری از آسفالت معابر دیگر هدیه دولت به مردم روستای رهدار بود.

وی گفت: این طرح با میزان ۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع آسفالت با اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد ریال با مشارکت دهیاری رهدار و بنیاد مسکن مورد بهره برداری قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودان خاطر نشان کرد: کلنگ احداث سالن ورزشی روستای زیارت سید سلطان محمد در بخش مرکزی رودان نیز زده شد.

وی اضافه کرد: ‌این سالن ورزشی چند منظوره  ۱۲۰۰ نفری با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان  احداث خواهد شد.

وی از آغاز عملیات اجرایی اورژانس جاده ایی محور پیرچوگان هم خبر داد و اظهار داشت:  اورژانس جاده ایی محور پیرچوگان  بالغ بر ۵ هزار نفر جمعیت این منطقه را پوشش خواهد داد و اعتبار فاز اول آن ۲۶۴ میلیون تومان است.

 

عبدالرضا سالاری در ادامه از  پروژه روشنایی مسیر اصلی بندرعباس به بندرعباس به عنوان یک طرح مهم یاد کرد و گفت: امروز عملیات اجرایی پروژه روشنایی ۴ و نیم کیلومتر  محور اصلی بندر عباس به رودان از ایست بازرسی فاریاب تا شهر رودان آغاز شد و  اعتبار این طرح  ۵ میلیارد تومان است و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.
وی در پایان یادآور شد: در ششمین روز دهه مبارک فجر سه طرح در بخش بیکاه به بهره برداری رسید.

سالاری بیان داشت: پروژه آسفالت معابر روستای اسلام آباد یکی از این طرح ها بود که به مساحت ۱۲ هزار مربع با مشارکت دهیاری اسلام و آباد و بنیاد مسکن و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

فرماندار رودان بهره برداری از بلوار شهید سلیمانی محله پاروی را دیگر طرح بخش بیکاه عنوان کرد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شامل زیر سازی ، جدول کاری ، اجرای ۸۵۰۰ متر مربع آسفالت ، احداث کانال بتنی اجرای آب های سطحی به طول ۵۰ متر و نصب پایه چراغ روشنایی به بهره برداری رسید.

وی خاطر نشان کرد: افتتاح زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای بیکاه آخرین طرح امروز بود.

سالاری ادامه داد: بازسازی زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای بیکاه از مطالبات ورزشکاران این منطقه بود که با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان محقق شد.

 

پایان پیام/۸۸۰۵۹

 

نظر شما