شناسهٔ خبر: 58639491 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان راهداری اعلام کرد:

«کاهش ۵۰ درصدی تلفات رانندگی» برنامه مشترک راهداری و دستگاه‌های امدادی

تهران- ایرنا- رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: کاهش ۵۰ درصدی تلفات راننده‌ای در برنامه مشترک سازمان راهداری، پلیس راهور و اورژانس قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از سازمان راهداری، «داریوش امان» در مراسم افتتاح ۱۰ باب قرارگاه و پاسگاه پلیس راه در استان‌های سراسر کشور، گفت: باید جلوی موازی کاری‌ها گرفته شود. دستگاه‌های خدمت‌رسان باید کنار هم کار کنند تا بهره وری افزایش پیدا کند، اگر فرماندهی واحد وجود داشته باشد و همه دستگاه‌ها از جمله فرماندهی پلیس راه، هلال احمر و راهدارخانه در کنار هم در جاده های کشور به صورت حجمی همه حضور داشته باشند، حتماً در خدمت رسانی به کابران جاده‌ای اثرگذاری بهتری دارد.

امانی گفت: باید یک شماره تماس واحد از تمام ارگان‌های خدمت رسان حمل‌و نقل جاده ای به عنوان شماره اضطرار به کاربران جاده‌ای اعلام شود و فرماندهی این کار با پلیس است و پلیس هماهنگ کننده عملیات سر صحنه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مقرر شده است با توانی که پلیس راهور و نیروهای همکار دارند در مدت زمان سه سال آینده با همکاری این سازمان با دستگاه‌هایی مانند پلیس، اورژانس وهلال احمر و ... بتوانیم ۵۰ درصد از تلفات رانندگی را کاهش دهیم.

امانی با بیان این‌که دیدگاه فرمانده کل انتظامی کشور می‌تواند به عنوان راهبرد و دستور کار به اقتدار پلیس و دستگاه‌های همکار اثرگذار باشد، گفت: این سازمان تمام تلاش خود را کرده است تا بتواند دیوارهای بین مجموعه‌های ادارای را بردارد، همکاران ما در سراسر کشور، همکاران مجموعه پلیس راه هستند و هرکاری که تاکنون در زمینه صرف هزینه اعتبارات برای مجموعه پلیس راه مقدور بوده است، انجام شده است.

وی افزود: اعتقاد مجموعه سازمان بر این است اگر به تجهیزات مورد نیاز پلیس اهمیت داده شود، در خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای و کاهش تلفات رانندگی که از معضلات کشور است، اثرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که این سازمان پیشرو در فناوری است، گفت: از سه سال گذشته راهداری هوشمند شروع شده است به طوری‌ که این سازمان در دولت، پیشرو در فناوری است.

امانی گفت: تجهیز ناوگان باری به سامانه «سپهتن» یکی از پروژه‌های بزرگ سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای با پلیس راه است که امید است به زودی به مرحله اجرا برسد.

به گزارش ایرنا، ۱۰ باب قرارگاه و پاسگاه پلیس راه در استان‌های ایلام، البرز، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، کردستان، کرمان و مرکزی ضمن ارتباط ویدئوکنفرانسی به طور همزمان به بهره برداری رسید.

فرماندهی انتظامی تهران نیز در این مراسم گفت: یکی از موضوعات مهم در بحث کاهش تلفات، رسیدن به موقع سرصحنه، به موقع تخلیه کردن مصدومین و مجروحین و رساندن به مراکز درمانی است که اگر تا ۳۰ درصد سرعت افزایش یابد، احتمالا منجر به کاهش تلفات جاده‌ای تا ۴۲ درصد می‌شود.

نظر شما