شناسهٔ خبر: 58633009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی در لرستان

به مناسبت دهه مبارک فجر آیین بهره برداری از ۱۷۱ کیلومتر ساخت، توسعه و آسفالت راه روستایی در استان لرستان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز لرستان، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان لرستان در مراسم افتتاح ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی استان، ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ۱۷۱ کلیومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در قالب ۷۳ پروژه در سطح استان می‌باشد که امروز به صورت نمادین در یکی روستا‌های (چغاهروشی) شهرستان خرم آباد به بهره برداری رسید.

مرتضی شیروانی افزود: ۸۰ کیلومتر راه روستایی دیگر در شرف آسفالت می‌باشد که تا پایان سال مالی این مقدار نیز به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان لرستان ادامه داد: در استان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان داریم که میانگین آسفالت آن‌ها ۷۴ درصد است، همچنین هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در مناطق مرزی شهرستان‌ها و نقاط دور افتاده به صورت شنی و خاکی می‌باشد، که در حال تلاش برای رفع محرویت زدایی و آسفالت این محور‌ها نیز هستیم.

گفتنی است این مراسم همزمان با ۵ استان دیگر با حضور مهندس بذر پاش وزیر راه و شهرسازی سازی و امانی رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و معاون وزیر به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

نظر شما