شناسهٔ خبر: 58619010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساخت پل خلیج فارس پس از ۸ سال از سر گرفته می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ساخت پل ملی خلیج فارس پس از حدود ۸ سال توقف، به زودی آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ افشار فتح الهی با اشاره به اینکه این پل جزیره قشم را به بندرخمیر و سرزمین اصلی متصل می‌کند افزود: ساخت پل خلیج فارس در سال ۱۳۸۹ آغاز و پس از سه سال با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.
وی گفت: پس از ۱۲ سال از آغاز طرح به برخی از پایه‌های پل آسیب وارد شده بود که در چند روز گذشته ترمیم شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طول این پل سه هزار و ۴۳۰ متر، عرض ۳۲ و ارتفاع ۲۵ متر از سطح آب دریا است.
افشار فتح الهی افزود: این طرح دارای چهار خط عبور خودرو، خطوط اضطراری و پیاده راه و یک خط عبور قطار است که در مدت ۳ و نیم سال ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ تامین مالی اجرای پُل خلیج فارس پیگیری می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای ساخت این طرح ۴۶۰ میلیون یورو اعتبار در نظر گرفته شده بود که ۸۰ میلیون یورو، در سال‌های گذشته هزینه شد.
افشار فتح الهی افزود: اکنون برای ساخت پل خلیج فارس ۳۸۰ میلیون یورو اعتبار نیاز است که بخشی از آن را دولت و منطقه آزاد قشم، و بخشی دیگر را فاینانس خارجی تامین می‌کند.
وی گفت: با بهره برداری از پل ملی خلیج فارس سالانه بیش از ۵ میلیون خودرو از این پل عبور می‌کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با بهره برداری از این طرح زمان رفت و آمد خودرو‌ها از بندرخمیر تا جزیره قشم از حدود دو ساعت، به ۵ دقیقه کاهش می‌یابد.
افشار فتح الهی افزود: ساخت این پل نقش مهمی در توسعه کریدور شمال- جنوب کشور و توسعه همه جانبه و پرسرعت جزیره قشم ایفا می‌کند.
وی گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای تبدیل جزیره قشم به قطب نفت، گاز و پتروشیمی، توسعه زیرساخت‌های جزیره از جمله ساخت پل، ضروری است.

نظر شما