شناسهٔ خبر: 66440448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاسداشت مقام معلم در پیام‌های مسوولان اصفهان

اصفهان-ایرنا- شماری از مسوولان اصفهان با صدور پیام‌های جداگانه،۱۲ اردیبشهت «روز معلم» را به جامعه اساتید و معلمان این استان تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در بخشی از پیام استاندار اصفهان آمده است: ۱۲ اردیبهشت؛ سالروز شهادت عالمی نستوه و وارسته، دانشمندی پارسا و فرزانه، بزرگمردی خاضع و معلمی ممتاز، متفکر و دلسوز است؛ محقق و مدرسی که از نوجوانی ردای تعلیم و تعلم برتن کرد و تا آخرین لحظه زندگانیش بر این راه وفادار ماند؛ او که تأثیراتی ارزنده بر جریان پیروزی انقلاب و پس از آن بر جای گذاشت.

در ادامه پیام سیدرضا مرتضوی افزوده شده است: اگرچه خورشید عمر پربرکت آن دانشمند پارسا در روزهای نخستین پیروزی نهضت اسلامی بدست کوردلان نظام سلطه غروب کرد، اما میراث ماندگار فکری و فرهنگی آن شهید والامقام در شیرازه انقلاب، تأثیراتی ماندگار، ژرف و پایدار برجای گذاشت.

ادامه این پیام حاکیست: حرفه معلمی، افتخاری ارزنده و برخوردار از شرافت و منزلتی بی‌بدیل است و معلم بعنوان عمود ساحت اخلاق، معرفت و اندیشه، پرچمدار عرصه علم آموزی و اسباب نجات بشریت از گرداب جهل و نادانی است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز به مناسبت گرامیداشت مقام معلم پیام جداگانه صادر کرد.

در پیام سیدمهدی سیدین نیا آمده است: معلمان مانند انبیا، نور حق و کلام اعظم الهی را در جهان منتشر می‌کنند و رایحه معطر اندیشه را در عالم می‌پراکنند و بار خطیر تربیت انسان را به دوش می‌کشند؛ چه نیکوست در طلیعه این مناسبت، یک عزم ملی در برداشتن گامی محکم و استوار بویژه در نهادهای فرهنگی و فرهنگ ساز برای ارتقای ساحت ارزشمند تعلیم و تربیت شکل گیرد.

به گزارش ایرنا، فرماندار، رییسان دانشگاه های علوم پزشکی، صنعتی و هنر اصفهان نیز از دیگر مسوولانی بودند که با صدور پیام‌های جداگانه، این روز را به خانواده بزرگ معلمان و اساتید استان تبریک گفتند.

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در گاهشمار کشور با عنوان «روز معلم» نامگذاری شده است.

نظر شما