شناسهٔ خبر: 5858445 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیخ احمد از پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص یمن طفره رفت

ژنو - ایرنا - اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن درکنفرانس مطبوعاتی پایانی مذاکرات ژنو از پاسخ دادن به سوالات خبرنگار اعزامی ایرنا طفره رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در کنفرانس خبری پایانی مذاکرات ژنو پس ازسوال خبرنگار ایرنا مبنی برنقش عربستان سعودی در ناکام ماندن نتیجه مذاکرات ژنو طفره رفت.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در پاسخ به این سوال خبرنگار اعزامی ایرنا مبنی بر اینکه 'آیا بر اساس اتهامات انصارالله، عربستان سعودی مسوول ناکام ماندن مذاکرات ژنو است'، تنها بطور کلی در باره نیاز به اجرای قطعنامه 2216 سازمان ملل و نقش کشورهای منطقه اشاره کرد و از پاسخ به سوال وی طفره رفت.

شیخ احمد همچنین از پاسخ به سوال دوم مبنی بر اینکه 'آیا خود او احساس می کند که ملت یمن را در بمباران تنها گذاشته است' خودداری کرد.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن عصر جمعه در کنفرانسی که در مقر این سازمان در ژنو برگزار شد گفت:مذاکرات مقدماتی ژنو ناکام ماند اما برگزاری چنین مذاکراتی خود حاکی از یک موفقیت بزرگ است. واکنش طرفین نسبت به قطعنامه 2216 سازمان ملل مثبت بود و بی تردید زمینه برای اعلام یک آتش بس در یمن با هدف پایان دادن به رنج و مشقت فاجعه بار مردم این کشور وجود دارد.مذاکرات جداگانه ای با طرفین درگیر در یمن با هدف آتش بس و عقب نشینی نیروها صورت خواهد گرفت.با این حال من خوشبین هستم که در آینده ای نزدیک بتوان به چنین نتیجه ای رسید.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ مذاکرات بعدی مشخص نیست اظهار داشت: این یمنی ها هستند که می توانند مشکل خود را حل کنند و سازمان ملل نیز سعی خواهد کرد به انها کمک کند.

اروپام*461*456/1547

نظر شما