شناسهٔ خبر: 58567088 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۱ / عطرآلود + عکس

فیلم سینمایی «عطرآلود» ساخته هادی مقدم‌دوست، یکی از آثار راه یافته به چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، عطرآلود یکی از محصولات سازمان سینمایی سوره در جشنواره امسال است فیلمی به تهیه‌کنندگی یوسف منصوری که به استناد سابقه کارگردانش روایتی آرام با کاراکترهایی خاص دارد و شاید از همین زاویه هم مورد توجه قرار بگیرد.

در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: «فهم و درک فرصت کوتاه زندگی، علی را که استعداد خوبی در عطرسازی دارد و در آستانه پدر شدن است، با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کند؛ او در همین فرصت کوتاه باید تمام کارهای باقی‌مانده‌اش را به سرانجام برساند.»

در این اثر سینمایی مصطفی زمانی و هدی زین‌العالدین به عنوان دو نقش اصلی حضور دارند و کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی سایر بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

عطرآلود

«عطرآلود» تازه‌ترین محصول سازمان سینمایی سوره است که در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود.

برای اغلب سینما دوستان نام هادی مقدم‌دوست،یادآور همکاری‌های به یاد ماندنی‌اش با حمید نعمت الله در نگارش فیلمنامه‌های آثاری چون « بی‌پولی» و سریال « وضعیت سفید» است. برای او که اولین قدم‌های حرفه‌ای‌اش در سینما را با نگارش فیلمنامه‌های نسبتا موفقی آغاز کرده بود ، تغییر رویکرد و چرخش او برای نشستن بر صندلی کارگردانی، استعدادی چون او را به سمت ساخت آثاری چون « هیهات » ، « سر به مهر » و سریال تلویزیونی « سرباز » کشاند، که خروجی نهایی‌اش نتوانست نام او را به اندازه شهرت و محبوبیتی که برای نگارش فیلمنامه به دست آورده بود ، بر سر زبانها بیندازد.

ساخته آخر او به نام « عطرآلود» که این بار با تکیه بر متن و فیلمنامه‌ای نوشته حسین حسنی ( که پیشتر نام او را بعنوان همکار فیلمنامه نویس در تیتراژ فیلمهایی چون مرد بازنده و درخت گردو و سریال سر دلبران دیده بودیم ) به جشنواره فیم فجر راه پیدا کرده است، گرچه می‌کوشد همان عناصر مورد علاقه فیلمساز در رابطه با رویکرد معنوی به کار و زندگی را از خلال رابطه یک زن و شوهر جوان و دست و پنجه نرم کردن آنان با مسائل و مشکلات اقتصادی بازتاب دهد، اما ساختار ناقص فیلمنامه و ناتوانی نویسنده در دراماتیزه کردن حوادث و رویدادهایی که قرار است مخاطب را به نتیجه‌گیری انتهایی اثر سوق دهند، مانع از آن شده که عطرآلود علیرغم زیبایی‌های بصری چشمگیرش ، بتواند جایگاهی ماندگار در ذهن تماشاگر پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما