شناسهٔ خبر: 58560937 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مخالفت احزاب سودان با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

احزاب و جریان‌های مردمی سودان ضمن مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کردند توافقنامه عادی سازی با ارزش‌های ملت سودان همخوانی ندارد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از تلويزيون العالم، احزاب و جریان‌های مردمی سودان با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.

<div id="video-display-embed-code_9183137"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3740432/9183137?width=600&height=350"></script></div>


حزب جمعیت اصناف سودانی بر مخالفت خود با عادی سازی روابط سودان با رژیم اشغالگر اسرائیلی تاکید کرد.
این در حالی است که یک هیئت اسرائیلی شامل الی کوهن وزیر خارجه رژیم اسرائیل به خرطوم سفر کرد.

حزب جمعیت اصناف سودانی همچنین تاکید کرد: عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت سودان به سمت طرف‌های خارجی روی آورده است تا استبداد و دیکتاتوری خود را قویتر کند.

این حزب افزود: عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت نیست بلکه رئیس شورای کودتاست و رژیم آن در میان شهروندان سودانی پذیرفته نیست.

از سوی دیگر حزب کنگره خلق سودان نیز اعلام کرد: تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با دعوت‌ها و تلاش‌های رسمی برای محقق شدن انتقال دموکراتیک قدرت و ایجاد حکومت مردمی تناقض دارد و تلاش‌های صورت گرفته برای عادی سازی روابط به نتیجه نخواهد رسید.

همچنین جریان‌های مردمی مخالفت خود را با عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی اعلام و تاکید کردند توافقنامه عادی سازی تحقیرآمیز است و با ارزش‌های ملت سودان همخوانی ندارد.

گفتنی است محمد حمدان حمیدتی معاون رئیس شورای حاکمیت سودان از سفر هیئت اسرائیلی به خرطوم، اظهار بی اطلاعی کرد.

 

گروه‌های سودانی: دولت در دوره انتقالی حق ندارد با رژیم اشغالگر توافق کند
برخی گروه‌ها و احزاب سودانی اعلام کردند: دولت در دوره انتقالی حق ندارد هیچ گونه توافقی با رژیم اشغالگر امضا کند.

به گزارش شبکه الجزیره، "انجمن فعالان رسانه‌ای برای قدس" اعلام کرد: دولت سودان در دوره انتقالی هیچ حقی برای امضای هیچ گونه توافقی با اسرائیل ندارد.

حزب "کنفرانس مردمی" نیز اعلام کرد: هدف از تلاش بیهوده برای عادی سازی سازی روابط با اسرائیل این است که سودان با حمایت دشمن اسرائیلی، زیر سیطره حکومت نظامی باشد.

نظر شما