شناسهٔ خبر: 58555653 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورود یک هیئت رسمی صهیونیستی به سودان/ دیدار ایلی کوهن و عبدالفتاح البرهان در خارطوم

تهران-ایرنا- وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه در راس یک هیئت وارد خارطوم شد و با رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از دو منبع آگاه در دولت سودان گزارش داد که ایلی کوهن و البرهان موضوع عادی سازی روابط با یکدیگر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در همین رابطه، روزنامه هاآرتص به نقل از یک منبع رسمی صهیونیستی اعلام کرد در آینده نزدیک توافق عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و سودان در چارچوب توافقات موسوم به «آبراهام» امضا خواهد شد.

این منبع افزود مذاکرات مجدداً میان خرطوم و تل آویو آغاز شده و در مقطع اخیر افزایش یافته که ناشی از میانجیگری دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بوده است.

این منبع صهیونیستی تأکید کرد گام برداشتن به سوی امضای توافق عادی سازی روابط میان طرفین امری امکان پذیر است.

همزمان با مذاکرات جاری با طرف سودانی یک منبع سیاسی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در این مرحله به دنبال حرکت به سمت دستیابی به توافقات عادی سازی روابط با کشورهای دیگر است که از جمله آنها موریتانی و اندونزی هستند.

این منبع تاکید کرد که در این خصوص 7 یا 8 کشور عربی و اسلامی وجود دارند که امکان پیوستن آنها به توافقات آبراهام وجود دارد.

سودان در اکتبر سال 2020 از اراده خود برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن در چارچوب توافقات با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خبر داد که البته حذف نام این کشور از لیست سیاه کشورهای حامی تروریسم واشنگتن را شرط حرکت در این مسیر اعلام کرد.

پیوستن خارطوم به توافقات ابراهیم مساله جدیدی نیست؛ چرا که این مساله در مکالمه تلفنی میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان در اکتبر سال 2020 مورد اشاره قرار گرفت.

نظر شما