شناسهٔ خبر: 58559433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی: کمپ‌های اسکان زلزله زدگان به ۱۰۰ مورد افزایش می‌یابد

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به راه اندازی حدود ۷۰ کمپ برای اسکان زلزله زدگان در خوی گفت: تا ۲۴ ساعت آینده این تعداد به ۱۰۰ مورد خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان پنجشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی اظهار کرد: در حال حاضر سه برابر واحدهای آسیب دیده اردوگاه برای اسکان زلزله‌زدگان در منطقه ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: به خاطر تعدد پس‌لرزه‌ها مردم‌ نمی‌توانند در منازل خود اسکان یابند لذت برای ایجاد آرامش در بین مردم، کمپ‌ها ایجاد شده و تعدادی از مردم زلزله زده هم در چادرهای انفرادی اسکان داده شده‌اند.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: در حال حاضر در مرحله اسکان اضطراری پس از زلزله هستیم و مهمترین نیاز مرد منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی، وسایل گرمایشی است.

معتمدیان ادامه داد: مرحله بعدی، اسکان موقت زلزله‌زدگان است که در صدد هستیم با گزارشی که روز یکشنبه در هیات دولت ارایه خواهیم داد، تسهیلاتی در این خصوص دریافت کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی: کمپ‌های اسکان زلزله زدگان به ۱۰۰ مورد افزایش می‌یابد

وی اظهار کرد: ۱۳۰‌ اکیپ از بنیاد مسکن در حال اتمام ارزیابی خسارت‌ها هستند که نتیجه آن به دولت اعلام خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: علاوه بر حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد دامی نیاز به بازسازی دارد که در این خصوص اقداماتی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

در پی این زلزله بسیاری از منازل مسکونی تخریب و خسارت زیادی به اماکن مختلف وارد شد در جریان زمین لرزه اخیر ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق به استعداد ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفتند.

نظر شما